י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כמעט הרימו ידיים, עד שהגיעה הקורונה והצילה אותם...

הקורונה, המגיפה הגדולה של מאות השנים האחרונות, טוב היה אילו לא הייתה מגיעה לעולם. כמה קורבנות וכמה צער, בגוף, בנפש ובממון. אין ספק שהצער הוא גדול ואת היקף הנזק אין לשער ואין לתאר. אך בואו ניכנס לעולמם של אלה שדווקא בזמן המאתגר והלא פשוט ניצלו מייאוש ומהרמת הידיים של כשלון לאורך כל החיים. איך נאמר? הם ניצלו בזכות הקורונה. פשוטו כמשמעו

כמעט הרימו ידיים, עד שהגיעה הקורונה והצילה אותם...
מערכות חדישות ללימוד אונליין צילום: יח"צ

נחזור אחרונית לפורים תש"פ

אחר הדברים האלה כשוך חמת המלך אחשורוש. קולו של בעל הקריאה מהדהד בהיכל בית הכנסת, בכל פעם שהזכיר את "המן" רעדו אמות הסיפים, המכות החזקות והגדולות שניחתו על המן וצעקות המחה תמחה את זכר עמלק שהיו למהדרין מן המהדרין לא ניבאו את מה שהולך לקרות בימים שלאחר מכן.

בין השומעים והמשתתפים בדפיקות ומחיית זכרו של המן היו כאלה שלא ממש יכלו להבין את מה שקורה בפרשת המגילה. הם זכרו את הסיפורים שסיפרו בחיידר, חלקים מתוך הסיפור כבר הספיקו לשלוח. הם מנסים בכל כוחם ולא מצליחים לצעוד אחרי בעל הקריאה במשעולי הסיפור הנפלא המלא בהשגחה פרטית וניסים נסתרים וגלויים מעל דרך הטבע.

מבחוץ נראה שהם שמחים ומאושרים להכות על השולחן ולסובב את הרעשנים בקול ובשיא ההתלהבות והמרץ. אבל בתוך תוכם הם שומעים קול אחר, קול עצוב שנשאר עמוק בפנים ולא מצליח לצאת החוצה ולהביע את הכאב.


ילד מחופש לומד במערכת מקראות • יח"צ

הכאב הוא לא חדש אבל מתחדש כל הזמן. הכאב הוא חד וחותך, הוא עוטף אותו מכל צד ומכל פינה. ואת הכאב הוא כואב בכל רגע ובכל יום. הקול מהדהד באלפים קולות שונות ומשונות "אני לא יכול לקרוא", לא את מגילת אסתר ואף לא את מגילת איכה, בכל פעם צץ לו מחדש קושי שמגיע מפינה אחרת ולא נותן לו מנוח. מתי כבר אוכל להיות כמו כולם. דברים פשוטים שילדים ובחורים אחרים לומדים בפשטות ובקלות, אצלי זה מגיע עד הנשמה וללא הצלחה.

בכאב גדול ומתוך החלטות קשות של הממשלה והרבנים, שבוע שבועיים אחרי פורים כבר לא נשמעו בבתי הכנסת קול תורה ותפילה, לצערינו הרב התפשטה המגפה בעולם והפחד מפני הדבקה ובגלל העתיד הלוטה בערפל נסגרו בתי הכנסת, הישיבות ותלמודי התורה על מסגר ובריח, דבר שלא קרה במאתיים שנים האחרונות.

הילדים אינם הולכים לתלמודי התורה ולבתי הספר. ההתקדמות נעצרת. הלמידה בטלפון הוא לא כלמידה בתוך כותלי בית המדרש. היסח הדעת, חוסר הקשבה משווע, המלמדים מבינים שפחות או יותר הם מדברים אל מכשירים סיניים עשויים מפלסטיק ופלטיניום ולא אל אנשים בשר ודם.

יוצאים מן הכלל היו הילדים המתקשים אשר הוריהם חיפשו פתרון יצירתי. פתרון אשר יהפוך את הקושי לצמיחה, הוא יהפוך את התקופה המאתגרת והמייאשת לתקופה של התעלות והתקדמות.

במכון מקראות עבדו על מציאת פתרון לכל התלמידים שהפסיקו בבת אחת את ההתקדמות בקריאה ומכח גזירת עליון יום אחרי פורים נסגרו סניפי המכון ללא אפשרות להגיע וללמוד. האם צריך להרים ידיים ולתת לילדים המתקשים שחלק מהם התקדמו ב"ה, לתת להם לחוות נסיגה וירידה בלימודים? האם מותר להפסיק את הלימודים ושינון החומר לקידום הקריאה, בתורה, בתפילה, באמירת תהילים ולימוד גמרא ?

ימים ולילות השקיעו, ואכן מצאו פתרון בצורת למידה באונליין. למידה מצויינת שנותנת פתרונות נוספים. גם לאלו שגרים במרחק, בערים שאין בהם סניפי מקראות, וגם מחוץ לארץ.

יש להקדים ולומר שהשימוש במחשב צריך זהירות יתירה, הסינון צריך להיות מוקפד כהלכה, השימוש במחשב הוא אך ורק לצורך הלימוד ובאמצעות סינון חזק וללא פשרות, ללא אפשרות להגיע לתכנים אשר אינם ראויים והוא אשר נותן מענה מצוין לעשרות אלפי תלמידים, ילדים ומבוגרים הצריכים להתקדם בלימוד הקריאה ולא הצליחו עד כה.

סיפורים רבים באמתחתנו על תלמידים ותלמידות שדווקא התקופה הזאת של בידודים, סגרים, ה בימים שיש בהם סכנה להידבקות והחיוב להישאר בבית, דווקא בתקופה הזאת הם עשו את ההתקדמות הגדולה קריאה בחיים. התקדמות בלימוד קריאה מהבית. ולא באמצעות משחקי מחשב אלא בחיבור למלמד אשר רואה את התלמיד, מקדם אותו ופוסע איתו לעבר ההצלחה.

משה מאשקלון, חיים מלוד, אסתר ממוסקבה, אברהם חיים מניו יורק וישעיהו מאוסטרליה... והרשימה ארוכה ארוכה... לא האמינו שהם יכולים להתחבר למכון על מנת ללמוד את הקריאה מידי יום עם מלמד (תלמידות לומדות עם מורות)... לעבור מבדק קריאה מקצועי ולהמשיך בטיפול קריאה אינטנסיבי עד להצלחה מירבית בסייעתא דשמיא.

שאלנו את משה ווילנסקי משווייץ שבנו בן ה 12 התחיל ללמוד במכון באמצעות האונליין. ההתרגשות שנשמעה בקולו לא השאירה ספק בדבר נחיצות וחשיבות הדבר. הבן שלי היה מיואש ומתוסכל מהמצב ולא ראיתי אפשרות לקדם אותו. עוד מעט הוא בר מצוה והקריאה שלו שואפת לאפס.

בחסדי ה' באמצעות הכתבות הנפלאות והמרגשות באתר בחדרי הגעתי לכתובת הנכונה. הילד שלי לומד יום יום. מהבוקר הוא כבר מחכה שתגיע שעת הלימוד ואז הוא מתחבר בהתלהבות ומתקדם בצורה נפלאה.

הלימוד באונליין חוסך את שעות הנסיעה כל יום אל המכון הלוך ושוב. ההמתנה של המלווה. לפעמים המבוגרים הלומדים עם ילדים צעירים מהם מתביישים ואינם מסוגלים להגיע ללמוד במכון, וכאן נוצרה להם הזדמנות נפלאה לשבת בבית בפינה כשאף אחד אינו רואה או שומע. והם מתקדמים.... הם מתקדמים ממש נפלא... הקריאה שלהם משתפרת ואיתה גם המצב רוח, הבטחון העצמי והרבה בעיות רגשיות נעלמות כלא היו.


ילד לומד אונליין • קרדיט: יח"צ

הורים יקרים ! נצלו את ההזדמנות. אל תדחיקו ואל תתעלמו. הבעיות לא נפתרות מעצמן. צריך לטפל בהם וכמה שיותר מוקדם. 

אם אתם מזהים או חוששים שיש לבן שלכם בעיות קריאה או בעיות רגשיות. חברתיות. חרדתיות בגלל הקריאה הזדרזו לרשום אותו למבדק (גם המבדק נעשה באונליין) ולטיפול בקריאה.

02-5370728

לכניסה לאתר המכון לחצו כאן>>

ליצירת קשר במייל>>>

ההרצאה בחינם הרשמה חובה, ניתן להרשם כאן>>>

או השאירו פרטים כאן>>>

קריאה קשיים בלימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד