י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הווטו החרדי ניצח

למרות ההסכמות על מתווה קנסות מרוכך, ההחלטה נדחתה

אתמול כבר הושגו הסכמות על מתווה מרוכך לקנסות למפרי הנחיות הקורונה. ולמרות שנתניהו הבטיח לקדם את המהלך כבר לפני שבועיים, בינתיים הוטו החרדי תוקע את החקיקה, והצעת החוק תמתין עד לפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לחבר הכנסת משה גפני

למרות ההסכמות על מתווה קנסות מרוכך, ההחלטה נדחתה
שוטרים אוכפים הנחיות הקורונה צילום: דוברות המשטרה

למרות שאתמול (שלישי) הושגו הסכמות על מתווה מרוכך לקנסות שראש הממשלה נתניהו הבטיח לקדם על מפרי ההנחיות, בעקבות לחץ שמופעל על ידי חברי הכנסת החרדיים, בקואליציה לא מצליחים להעביר את החוק להגדלת הקנסות התנגדות הסיעות החרדיות. כאשר גם אריה דרעי וגם משה גפני ויעקב ליצמן מביעים התנגדות עקרונית להטלת קנסות על מוסדות חינוך אשר יפרו את תקנות הקורונה, בנוסף הם מתנגדים גם לקנסות על מקומות בילוי ואולמות אירועים.

הניסיון להגדיל את הקנסות שיושתו על מפרי תקנות הקורונה הולך ומסתבך. בעוד מומחי משרד הבריאות דרשו קנס בגובה 50,000 שקל, בקבינט הקורונה הסכום כבר הוקטן  ל-20,000 שקל בלבד, ובוועדת השרים לחקיקה הוא הוקטן שוב ל-10,000 שקל. גם הסכמה זו למרות האישור שניתן אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה להעלאת הקנס ב 5,000 שקלים נוספים ל 10 אלפים, היא לא מקודמת להצבעה בכנסת.

על פי הדיווחים המגיעים מהכנסת הושגה הסכמה כי הצעת החוק הממשלתית לעת עתה לא תעלה לקריאה ראשונה בכנסת, עד לפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני.

יצוין כי הצעת החוק זקוקה לעבור גם דרך ועדת החוקה של הכנסת, בראשה עומד חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה, שכבר הודיע שיתנגד להחלטה.

נתניהו אמנם הבטיח לקדם את המהלך כבר לפני שבועיים, אבל בינתיים הוטו החרדי תוקע את החקיקה, והצעת החוק תמתין כאמור עד לפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לחבר הכנסת משה גפני.

כזכור אתמול דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' כי בתום יממה מתוחה בין הסיעות החרדיות לראש הממשלה בעקבות היוזמה להעלאת הקנסות כנגד מפרי ההנחיות ובהם פתיחת מוסדות חינוך ל-20,000 ש"ח, ועדת השרים אישרה את העלאה - אך במתווה מרוכך. כאשר בתום הדיון, אושר הצעתו של השר אבי ניסנקורן כי הקנסות בגין קיום אירועים, פתיחת חנויות ופתיחת מוסדות חינוך יוכפלו ויעלו ל 10,000 ש"ח במקום 5,000 כיום.

במהלך הדיון, הביע נציג החרדים בועדת השרים, השר יעקב אביטן, התנגדות, שאמר: "להטיל קנסות גדולים על מוסד חינוכי שהוא לא עסק כלכלי זה גרוע. מאיפה המוסד יביא את הכסף? זה יושת על ההורים, מאיפה יש להם כסף?" גם השר לביטחון פנים אמיר אומנה הביע התנגדות ואמר: "אני מהרהר על הסכומים הענקיים שעד היום אף שוטר או פקח לא נתן כאלה וגם יש כפל קנס שמביא אותנו למחוזות של 40 אלף. בסכומים כאלה נראה חיכוכים רציניים בין שוטרים לאזרחים". השר הציע סכום אחר, לא 20 אלף. "כל מספר בין 12 ל15 יותר הגיוני", אמר.

סגן שרת התחבורה אורי מקלב הגיב להחלטת ועדת השרים להעלאת הקנסות ואמר: "הציבור נמצא כעת במצב קשה, עסקים קורסים וכבר היום סכומי הקנסות גבוהים לפי כל קנה מידה, לקבל החלטה כזו היום בדיוק כאשר הציבור מתאמץ לצאת מהמשבר והתחלואה יורדת אינה במקום ואנחנו נתנגד לה, לצערנו השפה בין הממשלה לאזרח נעשית באמצעות הקנסות ולא בהסברה". עוד הוסיף מקלב "בעלי החנויות והסוחרים מביאים מתווה והממשלה לא מקשיבה להם, מוסדות החינוך מביאים מתווה והממשלה לא מקשיבה להם. הציבור מאס במיוחד כאשר רבים מהקנסות הניתנים על ידי השוטרים הינם בשטח ה'אפור' של החוק. על הממשלה להתחיל ולטפל בדברים החשובים שאין עליהם מחלוקת בטרם תשית קנסות דרקונים כאלה על הציבור".

בנוסף, שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף הבוקר בריאיון שהעניק לעופר חדד בוועידת הבריאות של ישראל בקשת וב-N12 את חברי הקואליציה המתנגדים למהלך: "שרים וח"כים תומכים בעבריינים, גל עכור של פופוליזם שוטף את הסיעות בכנסת". אמר אדלשטיין והוסיף "בעוד שבועיים נחזור לתוכנית הרמזור".

קורונה קנסות סגר המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד