י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רגע לפני כינוס הקבינט

שר הבריאות: החנויות והקניונים לא ייפתחו בשבועות הקרובים

בעוד ששר הבריאות מצהיר כי החנויות לא ייפתחו עוד שבועות ארוכים. וסגנו חבר הכנסת יואב קיש אומר: "אם נשוב על הטעות מפתיחת הסגר הראשון - הדרך לסגר השלישי ברורה". בעלי העסקים לא ממתינים ומאיימים "לא תותירו בידינו כל ברירה וכולנו נפתח ביום ראשון את עסקינו, גם במרכזים הפתוחים"

שר הבריאות: החנויות והקניונים לא ייפתחו בשבועות הקרובים
שר הבריאות אדלשטיין צילום: פלאש 90

זמן קצר לפני התכנסות קבינט הקורונה לדיון בהמשך ההתמודדות עם המגיפה, הודיע היום (רביעי) שר הבריאות יולי אדלשטיין כי החנויות והקניונים לא ייפתחו בשבועות הקרובים.

במהלך הישיבה ידונו השרים במתווה פתיחת חנויות הרחוב שאמורים להיפתח ביום ראשון הקרוב, ומה דינם של החנויות הרבות בקניונים ובמרכזי הקניות הפתוחים והסגורים, בנוסף נציגי משרד הבריאות צפויים להציג את המלצותיהם לעידוד עטית מסיכות, יבחנו את מערך קטיעת שרשראות ההדבקה, כמו"כ צפויה להתקבל המלצה להרחבת היקף הבדיקות לגילוי הנגיף.

במקביל בהתאגדות רשתות המסחר והאופנה נערכים ל"קרב" ומצהירים במכתב מיוחד שנשלח לשרים "אנו שומעים בימים האחרונים רעיון חדש שמוביל משרד הבריאות, המייצר הבדלה מלאכותית בין חנויות הרחוב לבין מרכזי קניות באוויר הפתוח. הפרדה שכזאת לא נעשתה בשום מדינה בעולם", עוד הוסיפו בהתאגדות רשתות המסחר והאופנה, כי "אם תבדילו בין חנויות מסוימות באוויר הפתוח - לא תותירו בידינו כל ברירה וכולנו נפתח ביום ראשון את עסקינו, גם במרכזים הפתוחים. נפעל לפי התו הסגול באחריות, אך נפתח את החנויות בנחישות".

עוד נקודה הועלתה במכתב "רשתות השיווק, הסופרמרקטים, חנויות הפארם, חנויות הסטוק ועסקים נוספים נשארו פתוחים ורשמו תנועה בלתי מבוקרת של מיליוני לקוחות. חלקם פתחו לפתע מחלקות בהן שיווקו מוצרים מקבילים למוצרים שאנו מוכרים ברשתות שלנו, למרות שמעולם לא שיווקו אותם עד כה".

"למרות שאלפי נקודות מכירה 'חיוניות' פעלו במהלך כל תקופת הסגר השני, התחלואה ירדה בצורה חדה. זוהי הוכחה חד משמעית שהמסחר לא מדבק. רמת התחלואה החלה לעלות רק כשנפתחו מגזרים אחרים. כולנו על מסלול מהיר שמבטיח בסופו התרסקות. מפעל חיינו קורס, מאות אלפי עובדינו יישארו במעגל האבטלה לעוד חודשים ארוכים. אנא אשרו לנו לפתוח את החנויות ביום ראשון רק באוויר הפתוח ובערים שאינן אדומות. אין שום סיבה רפואית לא לעשות כך" מזהירים בהתאגדות רשתות המסחר והאופנה.

סגן שר הבריאות יואב קיש התייחס הבוקר בראיון ל'כאן חדשות' לעיכוב בהקלות ואמר "מלכתחילה אמרנו שההקלות יהיו תלויות ברמת התחלואה. אם נעשה את הטעות שעשינו בפתיחת הסגר הראשון ונמשיך לפתוח - הדרך לסגר השלישי ברורה. אם נרצה לפתוח את החנויות הקטנות - המשמעות היא שצריך לסגור משהו אחר. צריך להקטין את המגעים והתחלואה".

"זאת הייתה טעות להקטין את הקנסות. אנחנו מטפלים דיפרנציאלית באזורים אדומים. יש שאלה אם לאפשר הקלות באזורים ירוקים, זה נבחן כעת. אבל כרגע לא הגענו לרמת תחלואה נמוכה שמאפשרת פתיחה דיפרנציאלית", הוסיף קיש.

קורונה סגר חנויות יואב קיש יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד