י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתקפת הטרור בווינה

קנצלר אוסטריה: "הטרור האסלאמי לא יאיים עלינו"

קנצלר אוסטריה הצעיר סבסטיאן קורץ, התייחס לפיגוע הרצחני בווינה: "לא שוללים שהאירוע היה על רקע אנטישמי". ארגון דאעש קיבל אחריות על הפיגוע

קנצלר אוסטריה: "הטרור האסלאמי לא יאיים עלינו"
רגעי הפיגוע בוינה צילום: באדיבות המצלם

ימים ארוכים ולא פשוטים עוברים על קנצלר אוסטריה הצעיר, סבסטיאן קורץ, מאז הקים את ממשלתו השנייה בתחילת ינואר השנה. זמן קצר לאחר הקמת הקואליציה התקדימית באירופה בין מפלגה שמרנית, בראשותו, למפלגת "הירוקים", החלה מגיפת הקורונה - שמכה כעת באוסטריה שוב, ביתר עוצמה, באופן שחייב הטלת סגר רחב למדי בכל המדינה.

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ אמר בראיון לשליח "ישראל היום" לווינה-אלדד בק. "התקפת הטרור בווינה, שהיא בבירור התקפת טרור אסלאמיסטית, אינה מקרה בודד אלא חלק ממערכת התקפות רבות שבוצעו נגד אירופה. זו התקפה על הדמוקרטיה שלנו, על ערכינו הבסיסיים, על דגם החיים האירופי. אנחנו לא ניתן למעשי הטרור הללו להטיל עלינו אימה, נערוך מצוד אחר כל מי שנתן את ידו לפיגוע הזה ונמצה איתם את הדין".

על השאלה האם ניתן להוציא מכלל אפשרות שלפיגוע הזה היה רקע אנטישמי ענה: "לא ניתן להוציא מכלל אפשרות שלתקיפה היה רקע אנטישמי. אנחנו יודעים, שמדובר בתקיפת טרור אסלאמית, המפגע הביע נאמנות לדאעש והתקיפה החלה ישר לפני בית הכנסת בווינה. לא נפגעו יהודים בפיגוע, אבל נקודת ההתחלה של הפיגוע ישר לפני בית כנסת לא מאפשרת להוציא מכלל אפשרות רקע אנטישמי".

בעניין ממצאי החקירה, התייחס קנצלר אוסטריה על האם עמד ארגון טרור רחב מאחורי התקיפה הזו ואמר: "במשך כל הלילה לאחר הפיגוע ביצעו יחידות מיוחדות סריקות בבתים פרטיים, ו־14 אנשים מסביבתו של המפגע נעצרו. בימים הקרובים נדע אם היה ארגון רחב יותר מאחורי המפגע ועם מי היה לו קשר. אני רוצה להודות באופן מפורש לרה"מ בנימין נתניהו, שלא רק הביע בפנינו את השתתפותו בצערנו אלא הבטיח שיתוף פעולה מלא של הרשויות ושירותי המודיעין הישראליים".

על כך שנשיא צרפת, עמנואל מקרון, מתכנן לפעול נגד האסלאם הפוליטי בארצו. קורץ התייחס לשאלה האם כל האיחוד האירופי צריך לאמץ וליישם תוכנית כזו וענה: "מקרון ואני נמצאים בקשר. חשוב לא רק להיאבק בטרור אלא גם באידיאולוגיה שעומדת מאחורי הטרור. אנחנו צריכים להיאבק באסלאם הפוליטי, קרי באסלאמיזם הקיצוני, שכן זו אידיאולוגיה בעלת שנאה עמוקה למודל החיים שלנו ולחברה החופשית שלנו".

על רמת שיתוף הפעולה בין אוסטריה וישראל בנושא המאבק בטרור אמר קנצלר אוסטריה קורץ: "שיתוף פעולה מעולה ברמה הפוליטית, כמו גם הרשויות השונות. אני מאוד מודה על התמיכה שישראל מעניקה לנו בעיקר בתחום הזה, ועל שהיא מעמידה לרשותנו את הידע שלה בנושא".

וינה מתקפת טרור דעאש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד