י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החוקרת הצעירה של הקורונה

בת 9 כתבה למנהלת ביה"ח: "יש לי הצעה לתרופה. דרושים נסיינים"

האם התרופה לקורונה תימצא בידי ילדה בת 9? הילדה ששיגרה מכתב למנהלת בית החולים 'רעות', הציעה רעיון לתרופה: שילוב של תרופות. מה שנחוץ לשם כך הם שני מתנדבים שיצרכו את התרופות

בת 9 כתבה למנהלת ביה"ח: "יש לי הצעה לתרופה. דרושים נסיינים"
אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90

בעוד טובי המוחות מסביב לעולם עובדים על מציאת חיסון לנגיף הקורונה, מתברר כי גם הכוחות הצעירים לא נחים. הנה יוזמה מקורית ויוצאת דופן של נציגת ילדי דור הקורונה.

יעל חזה בת ה-9 מתל אביב, בתה של עובדת בביה"ח שיקומי רעות, החליטה לשלוח מכתב אל ד"ר אורית שטיין רייזנר, מ"מ מנהל בית החולים, ובו סיפרה לה על התרופה שמצאה לחיסון לנגיף והצעתה לטיפול המומלץ.

"היה לי רעיון לתרופה לקורונה", כתבה הילדה. "זה נשמע מצחיק אבל אני רצינית. הסימנים לקורונה הם כאבי גרון, שיעול ודלקת ריאות. אז אם נחבר את כל התרופות יחד, אז אולי זאת תהיה התרופה".

והיא מסבירה ומפרטת: "התרופה לכאבי גרון היא כדורי מציצה, התרופה לשיעול היא סירופ נגד שיעול והתרופה לדלקת ריאות היא אנטיביוטיקה". כעת, מה שצריך, הוא פשוט למצוא נסיינים. "צריך שני חולי קורונה מתנדבים. אני רוצה לנסות על אחד לערבב את כל התרופות ועל השני נתנתן תרופה אחר תרופה. מקווה שנצליח ואז נראה מה עובד".

ד"ר שטיין רייזנר, שקיבלה את המכתב יוצא הדופן, לא יכלה להישאר אדישה והזמינה את הילדה למשרדה כדי להודות לה באופן אישי על היוזמה והחשיבה המקורית.

ד"ר שטיין רייזנר: "משמח לראות כיצד בכישרון רב, הדור הצעיר שגדל בתקופה לא פשוטה זו, מציג רעיונות מקוריים ומגלה מעורבות רבה בנעשה. הצוות כאן מצטרף לתקווה של הילדה כי בקרוב יימצא חיסון לנגיף ונשוב כולנו לשגרה היומיומית שכל כך חסרה לנו. אני מאחלת ליעל גם בעתיד להמשיך להיות פורצת דרך ולא להפסיק לחלום על דרכים לתקן את העולם ולסייע לקהילה".

קורונה תרופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד