י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בגונדר ואדיס אבבה

עליית הממתינים באתיופיה: עד כה אושרו 462 איש

יו"ר ועדת העלייה והקליטה, השר דוד ביטן הודיע כי עד יום ראשון האחרון נבדקו כ-2,600 איש מתוך כ-7,000 הנמצאים ברשימת הממתינים במחנות בגונדר ואדיס אבבה, ומתוכם אושרו כבר 462 איש לעליה

עליית הממתינים באתיופיה: עד כה אושרו 462 איש
פלאש 90

ועדת העלייה והקליטה דנה היום (רביעי) שוב במצב הממתינים במחנות בגונדר ואדיס אבבה, ובהיערכות משרדי הממשלה לקליטתם בארץ. הממשלה אישרה לעלות כאלפיים איש, ויו"ר הוועדה דוד ביטן (הליכוד) הודה לשרת הקליטה על יישום החלטת הממשלה, אך "זה לא מספיק והיה צריך להעלות את כל הממתינים, ולסגור את המחנות אחת ולתמיד. אם המחנות יישארו - כל שנתיים נהיה עם אותו הסיפור, ומספר הממתינים לא יפחת".

ביטן הודיע כי עד יום ראשון האחרון נבדקו כ-2,600 איש מתוך כ-7,000 הנמצאים ברשימת הממתינים, ומתוכם אושרו כבר 462 איש לעליה. הוא הביע ערכה לפעילות רשות האוכלוסין בבדיקת הרשימות, וביקש מהרשות לקבל את פניות המשפחות, בדואר אלקטרוני ייעודי. פניות אלו, ביקש ביטן כי הם ייבדקו לאחר בדיקת הרשימות שבידם.

בעקבות בדיקה שערך ביטן, הוא ביקש כי רשות האוכלוסין תעמוד בקשר עם הד"ר אברהם נגוסה, יועץ ראש הממשלה בנושא, לגבי פרסום רשימת הממתינים. שי פלבר, מנהל היחידה לעליה קליטה ומשימות מיוחדות בסוכנות, הודיע כי הסוכנות בשיתוף משרד הקליטה הכינה פתרונות מגורים ל-1,200 איש. לגבי ה-800 הנוספים עובדים בסוכנות על פתרונות נוספים. שליח הסוכנות וקצין ביטחון כבר יצאו מטעם הסוכנות לאתיופיה, וכן יצאו שני נציגי רשות האוכלוסין. להערכתו בעוד כחודש, כבר יחלו להגיע לארץ ראשוני הממתינים.

מיכל קוטלר-וונש סיפרה על פניית רבים מקרובי משפחתם של 7,000 הממתינים, ואי-הודאות ומצבם הנפשי הקשה שהם שרויים בהם. היא דרשה שקיפות ושוויוניות-ביחס לעליה מאתיופיה – כמו מכל מדינה אחרת. יואל ליפוביצקי, מנהל מינהל האוכלוסין, הדגיש כי משפחות שקרוביהם אושרו לעליה – הרשות מיידעת אותה על כך.

טירה גלינויר, מנהל אגף קליטת תלמידים-עולים במשרד החינוך סיפרה על הכנת תשתית לעלייה והכנת מגשרים, הקצאת שעות להוראת עברית, וליווי בהמשך להקנייתה ותרגול של השפה, וביקשה את רשימת הרשויות המקומיות הקולטות. יעקב נקב, מרכז העולים במשרד הבריאות, סיפר על החיסונים והבדיקות הנערכים לבאים כבר באתיופיה.

יוצאי אתיופיה אתיופיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד