י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו בתיעוד

הפיגוע בשומרון: מפקד הכוח משחזר שלב אחר שלב

הצעיר שניסה לבצע את הפיגוע אותו סיכלו לוחמי צה"ל סמוך לעיר שכם הוא בלאל רואג'בה - איש מנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית. "הלוחמים פעלו כמצופה מהם, חתרו למגע ונטרלו את המחבל"

הפיגוע בשומרון: מפקד הכוח משחזר שלב אחר שלב
חיילים בפעילות בציר עוקף שכם צילום: דובר צהל

מוקדם יותר היום (רביעי), סיכלו לוחמי צה"ל פיגוע ירי סמוך לעיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". מתחקיר ראשוני עולה כי המחבל פתח בירי מתוך רכבו, הלוחמים זיהו את האיום, השיבו בירי לעברו והמחבל נוטרל.

על פי דיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, הצעיר שניסה לבצע את הפיגוע, הוא בלאל רואג'בה - איש מנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית. טרם ברור האם הוא פעל לבדו או נשלח על ידי אחד מארגוני הטרור.

בצילומים שתיעדו תושבים פלסטינים נראה המחבל פותח ככל הנראה בירי לעבר הלוחמים שהיו מוצבים במחסום, ואלו משיבים באש ומנטרלים אותו.

מדברי מפקד החטיבה המרחבית "שומרון", אלוף-משנה רועי צוויג אמר כי "בימים האחרונים החל גדוד "ברק" מחטיבת גולני את התעסוקה המבצעית בחטיבה המרחבית "שומרון". הגדוד נכנס לגזרה בצורה טובה מאוד, שבאה לידי ביטוי הבוקר בהיתקלות עם המחבל. הלוחמים פעלו כמצופה מהם, חתרו למגע ונטרלו את המחבל. התנהלות הגדוד מגלמת את תהליך ההכנות הסדור שהתקיים בכניסתם לתעסוקה המבצעית. צה"ל ימשיך לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעל לסיכול ניסיונות פיגוע".

פיגוע שכם שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד