י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא רק קורונה

הישראלי ששב מאפריקה, מאושפז במצב קשה

בן 60 מנהריה מאושפז במצב קשה בבית החולים אחר שככל הנראה נדבק באפריקה במלריה. המחלה מועברת על ידי יתושים הנפוצים בביצות ובמים עומדים

הישראלי ששב מאפריקה, מאושפז במצב קשה
אגמים באפריקה צילום: ד"ר אפי הלפרין; ד"ר דני אפשטיין

תושב נהריה בן 60 מאושפז במצב קשה בטיפול נמרץ בבית החולים בנהריה אחר שאובחן כחולה במלריה. האיש הגיע לבית החולים וסיפר כי חזר לאחרונה מאפריקה, והתלונן על חום ובלבול. הוא נבדק לקורונה ויצא שלילי, אך חיידק המלריה נמצא בגופו.

מחלת המלריה כמעט ולא קיימת בארץ. היא מועברת על ידי יתושים הנפוצים בביצות ובמים עומדים. בשנות קום המדינה היתה המחלה נפוצה אך פעילות נחושה ונמרצת לייבוש ביצות ומקווי מים עומדים הביאה למיגורה. אין למחלה חיסון יעיל, חיסון שפותח ונבדק נמצא יעיל באופן חלקי למדי.

מנהל היחידה, ד''ר ניקולא מחול מסר כי מצב המטופל מוגדר קשה, וכי בעקבות האגרסיביות בה תקפה המחלה את גופו, והפגיעה במערכות השונות בגופו, הוא מקבל טיפול ייעודי ממוקד למלריה וטיפול תומך נוסף.

ד''ר מחול ביקש להזהיר את ציבור החוזרים ממדינות טרופיות ואמר כי במצבים בהם יש חום גבוה, יש להגיע למיון במהירות האפשרית ולא להמתין זמן רב. זאת על מנת למנוע את התפשטות המחלה וגרימת נזקים שעלולים להיות בלתי הפיכים.

שימוש בתרופות הוא דרך יעילה להימנעות מהידבקות במחלה אצל מטיילים, שמשך שהייתם באזור הוא זמני ומוגבל. אולם תושבים באזורים נגועי מלריה אינם יכולים פרקטית וכלכלית ליטול את התרופות כל ימי חייהם. בנוסף לכך, טיפול תרופתי ארוך טווח של אוכלוסייה רחבה תגרום לטפיל לפתח עמידות לתרופה במרוצת הזמן.

מלריה נהריה אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד