י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חרף הציפייה העולמית

נתון מטריד: הישראלים לא רוצים להתחסן

חצי מהנשאלים בסקר אמרו כי אינם מוכנים להיות הראשונים שיתחסנו לקורונה, גם אם החיסון יאושר לשיווק. 20% אמרו שיסרבו להתחסן אחר כך

נתון מטריד: הישראלים לא רוצים להתחסן
חיסון נגד שפעת. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

סקר שנערך ב'אסותא' מעלה ממצאים מטרידים ואמור להדליק נורת אזהרה בוהקת בקרב ראשי מערכת הבריאות. בעוד עיני העולם נשואות לחיסונים שבפיתוח, ממצאי הסקר מעלים שיהיה קשה לשכנע את הציבור להתחסן. רבים צפויים לסרב להתחסן בגל הראשון בגלל חוסר אמון בחיסון וחשש שמא אושר במהירות מבלי שבטיחותו נבדקה כראוי, ו-20% מהנשאלים השיבו כי יסרבו להתחסן גם אחרי שרבים התחסנו.

הממצאים מטרידים מאחר והעולם כולו מצפה לחיסון, אין אדם שלא משתוקק לשמוע שחיסון יעיל פותח ואושר, אולם מחצית מהאנשים מעדיפים שאחרים יקבלו את החיסון, בגלל שהם חוששים מפני חיסון חדש ולא רוצים להתנסות עליו בעצמם.

מטריד לא פחות הוא הממצא הנוסף לפיו אחד מכל חמש נשאלים צפוי לסרב לקבל את החיסון גם בשלב מאוחר יותר, אחרי שיאושר לשימוש והמונים יתחסנו. חלקם ככל הנראה 'סרבני חיסון' שמתנגדים לחיסון מכל סוג שהוא בטענות שונות שהוא גורם למומים גנטיים וכדומה, אך שיעורם של אלו באוכלוסיה לא מגיע ל-20%, היינו, סרבני חיסוני הקורונה יהיו רבים יותר.

החשש הוא כי במקרה כזה, מבוגרים וחולים בקבוצות סיכון שיעדיפו שלא להתחסן אלא להסתמך על כך שכל אלו שסביבם מחוסנים, יחשפו לחולים וידבקו. מאידך, במידה וחיסון יהפוך לשיווקי, הוא ילווה בפרסום נרחב ובהסברה מסיבית על בטיחותו ויעילותו, מה שככל הנראה יעלה במהירות את שיעור המתחסנים.

 

קורונה מתנגדי חיסון חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד