כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שלושה שרים התנגדו

הקבינט אישר: חנויות הרחוב ייפתחו רק בערים הירוקות

בניגוד לעמדת שר הבריאות ושני שרים נוספים, ראש הממשלה הציע פשרה לגבי פתיחת חנויות הרחוב ורוב השרים הצביעו בעדה, כאשר שלושת השרים הצביעו נגדה | נתניהו בהצהרה: "בשלב זה זו ההחלטה שלנו - פותחים את החנויות, מאפשרים ארבעה לקוחות. ואני מבקש מכולם לכבד את הכללים הללו"

הקבינט אישר: חנויות הרחוב ייפתחו רק בערים הירוקות
בשוק מחנה יהודה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קבינט הקורונה אישר בשעה האחרונה הסרת מגבלה נוספת בדרך ליציאה טוטאלית מהסגר, כשברקע עלייה במקדם ההדבקה ושיקול להחריף במעט את ההגבלות בכל הארץ.

במהלך הדיון נרשם עימות בין שר הבריאות יולי אדלשטיין לצד השרה מירב כהן לשאר השרים שהתעקשו לפתוח את חנויות הרחוב. כשבתחילה ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך בעמדת שר הבריאות.

במהלך הדיון אמר ראש הממשלה: "כשאנחנו באים ואנחנו פותחים יותר לאט, זה רק אומר שנעלה יותר לאט, אבל אנחנו נעלה. אם אנחנו לא רוצים לעלות, עלינו להגביל או להקפיד על בדיקות מהירות, קיטוע תחלואה ועטיית מסיכות. בהינתן מה שאמרתי, כל פתיחה שלנו מובילה לעלייה בתחלואה".

השר יולי אדלשטיין הדגיש: "אותם אנשים שלא אוכפים שום דבר בסופרים, לא יאכפו גם בחנויות הרחוב. יש תו סגול שכתב גרוטו וכל מה שאפשר לעשות איתו הוא לתלות ליד תעודת כשרות. אין אכיפה". 

אולם בהמשך הדיון התיישר ראש הממשלה עם שאר השרים והציע מתווה אמצע כי החנויות יפתחו רק בערים הירוקות תוך הגבלה של ארבעה לקוחות בכל פעם. ראש הממשלה נתניהו הבהיר: "יש לנו אמצעים שעל הנייר עובדים אבל בשטח הם לא עובדים. הדבר היחיד שעובד בשטח זה הגבלות והגבלות יותר חזקות".

לדבריו, "כשאנחנו פותחים גם תהיה עלייה אז צריך להוסיף על זה הגבלות אחרות״, שהוא רמז כי פתיחת את החנויות תביא בתמורה להגבלות אחרות", נתניהו הוסיף, "אנחנו נגדיל את התחלואה בפתיחת החנויות, לכן אני מבקש שתכינו עוד הגבלות. לא ניתן ל-R לעלות יותר מדי. אם ה-R יעבור את האחד נצטרך לתקן את זה".

לבסוף, קבינט הקורונה אישר את פתיחת חנויות הרחוב החל מיום ראשון, בינתיים רק בערים הירוקות תוך הגבלת הלקוחות לארבעה באחת או על פי התו הסגול. השרים עמיר פרץ, יולי אדלשטיין ומירב כהן הצביעו נגד ההחלטה.

בתום הדיון פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרת וידאו מלשכתו בה סיכם: "אנחנו כינסנו עכשיו את קבינט הקורונה. בדיוק כפי שהבטחנו בישיבה הקודמת, אנחנו נפתח את חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב. אנחנו מאפשרים ארבעה לקוחות בכל עת, לא יותר מזה".

לדבריו, "אנחנו גם יודעים שיש עלייה מסויימת בתחלואה, ולכן אם אנחנו נראה בסוף השבוע הבא, לקראת השלב השלישי הגדול, שיש עלייה בתחלואה, אנחנו נצטרך לעצור ואולי אפילו להדק את ההגבלות. בשלב זה זו ההחלטה שלנו - פותחים את החנויות, מאפשרים ארבעה לקוחות. ואני מבקש מכולם לכבד את הכללים הללו". כך ראש הממשלה.

קורונה סגירת חנויות פתיחת חנויות ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד