י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יוביל לפיצוץ?

דרעי דורש מגנץ: "להעביר חוק גיוס בהליך אינטנסיבי"

על רקע חוק הגיוס והחלטת בג"ץ אתמול שלא להעניק לשר הביטחון בני גנץ את מבוקשו לדחות את החקיקה בחצי שנה, יו"ר ש"ס דרעי תוקף ודורש ממנו לקדם את החוק באופן אינטנסיבי. "זה לא הוגן ולא נכון לקחת נושא כזה, שכולם יודעים עד כמה הוא בציפור נפשנו"

דרעי דורש מגנץ: "להעביר חוק גיוס בהליך אינטנסיבי"
אריה דרעי ובני גנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות החלטת בג"ץ שהחליט שלא להעניק הארכה של חצי שנה להעברת חוק הגיוס החדש, כשהדד ליין עומד על פחות מ-90 יום לחקיקת החוק, כעת דורשים בסיעות החרדיות להעביר את החוק בהליך מהיר, כדי לא לעכב את החקיקה ולשלב אותה במשבר הפוליטי הקיים סביב העברת תקציב המדינה.

תחת הכותרת "ביקורת חריפה במפלגות החרדיות כנגד התנהלות כחול לבן", מצוטט בביטאון ש"ס 'הדרך', השר אריה דרעי במתקפה על כחול לבן, באומרו: "ההתנהלות של כחול לבן ושל שר הביטחון גנץ, היא התנהלות מאוד בעייתית". לטענתו, "הם התחייבו בהסכם הקואליציוני במפורש לאשר את החוק מיד עם הקמת הממשלה וזה לא קרה".

דרעי ניסה להסביר את הצד של כחול לבן במשבר, "הם באים בכל מיני טענות כביכול כלפינו", והוא משיב להם, "אבל העובדה היא שהממשלה הזו עדיין קיימת ומתפקדת, וזה קורה בעיקר כי אנחנו הבהרנו שלא נסכים ללכת לבחירות. כשהממשלה כמעט נפלה בגלל אי אישור התקציב, הבהרנו שאנחנו מתנגדים לבחירות, ובעקבות כך נמצאה פשרה והממשלה ממשיכה בכהונתה, כפי שבכחול לבן רוצים".

לדברי יו"ר ש"ס: "זה לא הוגן ולא נכון לקחת נושא כזה, שכולם יודעים עד כמה הוא בציפור נפשנו, כולם יודעים שבשבילנו השמירה על מעמד בני הישיבות זה מעל הכל, זה מעל הפוליטיקה, ולהשתמש בזה בצורה פסולה".

עוד תוקף השר דרעי בראיון לביטאון 'הדרך', "גנץ וחבריו בכחול לבן מנסים בחודשים האחרונים להציג את עצמם כמי שמתקרבים לציבור החרדי, ואני מברך על כך, שהם זונחים את הרטוריקה מקמפיין הבחירות, אבל הם צריכים לדעת שבשביל כל אחד ואחד בציבור החרדי, הדבר הכי חשוב שיש זה השמירה על מעמד בני הישיבות".

"לצערי", ציין דרעי, "הם עושים טעות בהתנהלות הזו שלהם. קורא להם להתעשת כעת, בג"ץ הציב לנו דד-ליין מאוד קצר וצפוף, אבל החוק הרי קיים, התיקונים קיימים, אני לא רואה שום סיבה לא להיכנס כעת להליך אינטנסיבי ולהעביר את החוק ללא דיחוי".

חוק הגיוס גיוס חרדים לצה''ל בני גנץ עיתון הדרך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד