כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024

השר אטיאס: מחירי הדירות באשמת הקבלנים

שר השיכון דחה בכנס התאחדות הקבלנים את הטענות כי מחירי הדירות גבוהים בשל דרישות משרד השיכון: הבעיה נעוצה בהצעות הגבוהות שמציעים הקבלנים במכרזים

תרגיעו את המחירים הגבוהים האלה. אטיאס
תרגיעו את המחירים הגבוהים האלה. אטיאס

במהלך חילופי האשמות בין שר השיכון אריאל אטיאס, לנשיא התאחדות הקבלנים בנושא מחירי הדירות, באסיפת התאחדות הקבלנים בתל-אביב בסוף השבוע, הטיח השר בקבלנים כי הם האשמים במחירי הדירות הגבוהים.

"במכרזים האחרונים קבלנים שילמו 100% ולפעמים 200% מעל מחיר המינימום שהשמאי קבע. מי ששילם 300 אלף שקל על קרקע ליחידת דיור ביבנה לפני פיתוח, זה אתם. תרגיעו את המחירים הגבוהים האלה".

הדברים הנחושים באו בעקבות האשמתו של נשיא ההתאחדות, ניסים בובליל, כי "לא ייתכן שמינהל מקרקעי ישראל, שמחזיק ב-93% מהקרקעות בישראל, יתנהג כספסר".

בובלילי, שבראשית דבריו בירך את השר ושיבחו על מאמציו בתחום הדיור, טען כי גורמים במנהל מקרקעי ישראל ובמשרד מכשילים את השר. כדוגמה הביא בובליל את אחד המכרזים שקיים המינהל באחרונה בבת ים: "לא ייתכן שמחיר מינימום של קרקע לדירת מגורים בבת ים ליד בית העלמין עולה 720 אלף שקל. לכמה יגיע מחיר הדירה?"

במענה לטענה, תלה שר את האשמה במחירים שמציעים הקבלנים במכרזים השונים.

שר השיכון גם הזכיר לקבלנים, החוששים מהתחרות שתתפתח בשל הוצאת הקרקעות לבניה, כי בכוונתו להמשיך ןלהוציא מכרזים רבים בהשך הדרך. עוד אמר השר, כי נשקלת אפשרות לשינוי שיטת המכרזים.

גם סוגיית העובדים הזרים עלתה על הפרק בכינוס, כשהקבלנים תהו בקול: "מי יבנה את כל הדירות שהשר מתכנן? כבר היום, בשל המחסור בעובדים, הזמן הממוצע לבניית דירה עלה לשנתיים. המשמעות של ההחלטה היא עיכוב נוסף בבניית הדירות וייקור עלויות הבנייה" - אמר בובליל, בהתייחסו להחלטת הממשלה להוציא את כל העובדים הזרים מישראל ב-1 לינואר.

אטיאס השיב לקבלנים, כי הוא מקדם, יחד עם שר התמ"ת, בתמיכת שר הביטחון, מתן אישורים להעסקת עוד 10,000 עובדים פלשתינים בענף הבנייה, אך ציין שעליהם עוד לעבור את משוכת האוצר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד