י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למרות המסוכנות

חריג: אסיר ביטחוני הורשה לפקוד את קבר בנו

האסיר זיאד ג'בארין, תושב אום אל פאחם, ערבי-ישראלי, שנידון ל-20 שנות מאסר באשמת סיוע למחבל בביצוע פיגוע התאבדות קיבל אישור חריג ויצא הלילה מהכלא לפקוד את הקבר של בנו שנהרג בתאונת דרכים

חריג: אסיר ביטחוני הורשה לפקוד את קבר בנו
אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

באופן נדיר הותר לאסיר ביטחוני שהורשע בסיוע למחבל שעמד לבצע פיגוע התאבדות, לצאת מבין כותלי הכלא על מנת לפקוד את קבר בנו שנהרג בתאונת דרכים. כך חשפו הערב (רביעי) כתבי 'כאן חדשות' כרמל דנגור ואורלי אלקלעי.

יודגש כי מדובר באישור חריג במיוחד לאור כך שמדיניות שירות בתי הסוהר היא לא לאפשר יציאת אסירים ביטחוניים מהכלא, אלא במקרים חריגים במיוחד.

על פי הדיווח, מדובר באסיר זיאד ג'בארין, תושב אום אל פאחם המרצה עונש מאסר ממושך של -20 שנים, בגין סיוע למחבל שעמד לבצע פיגוע התאבדות באמצעות חגורת נפץ.

לפי פסק הדין, ג'בארין הסיע את המחבל שהיה חגור בחגורת נפץ, ואף הדריך אותו איפה להניח את המטען שברשותו. ג'בארין נכלא לאחר שהורשע ב-2004 במגע עם סוכן חוץ, סיוע לאויב במלחמה, ונסיון לרצח.

השבוע ביקש זיאד להשתתף בלוויית בנו שנהרג בתאונת דרכים. ובית המשפט קיבל את בקשתו, אבל במשטרה טענו שבלווייה עומדים להשתתף מאות אנשים. ואכן ג'בארין לא נכח בלוויית בנו שהתקיימה אתמול. בתמורה בהחלטה נדירה, התיר בית המשפט לזיאד לצאת הערב מבית הכלא ולהגיע באישון ליל לפקוד לבדו את קבר בנו.

כשהוא מלווה באבטחה כבדה, יצא זיאד מכלא קציעות שבדרום לבית העלמין באום אל פאחם שבצפון, וזאת למרות שיציאת אסירים ביטחוניים מבין כותלי הכלא כמעט תמיד אסורה.

בשירות בתי הסוהר אמרו בתגוה לפרסום של חדשות כאן: "אנו לא מדווחים על תנועות כלואים מטעמים מבצעיים".

אסיר בטחוני עלייה לקבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד