כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אז מה היה לנו

עד שתיפול ההכרעה: מסע בעקבות 'המירוץ לבית הלבן'

עיני כל העולם, מעצמות גדולות וקטנות אזרחים מאסיה אירופה ואוסטרליה, כולם עוקבים בציפייה דרוכה מי יהיה זה שיתפוס את המקום מאחורי השולחן המרשים עליו מונח הטלפון האדום העוצמתי ביותר • עד שתיפול ההכרעה, יצאנו למסע בעקבות המסע

עד שתיפול ההכרעה: מסע בעקבות 'המירוץ לבית הלבן'
הבית הלבן צילום: pixabay

למירוץ שמשגע את העולם יצאו כמה וכמה מועמדים, הבולטים שבהם ואלו שמועמדותם נחשבת רלוונטית, הם דונלד טראמפ, נשיאה ה-45 במספר של ארצות הברית, מטעם המפלגה הרפובליקנית. מולו התייצב סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן שהפך למועמד המפלגה הדמוקרטית לאחר שיריבו הסנאטור ברני סנדרס הודיע על הפסקת המירוץ שלו.

בעוד טראמפ המשיך כנהוג עם סגנו מייק פנס, ג'ו ביידן בחר בקמלה האריס בתור המועמדת שלו לתפקיד סגנית הנשיא. באם אכן ייבחר ביידן, תהיה סגניתו הראשונה בהיסטוריה של ארצות הברית המחזיקה בתפקיד הרם, בכל אופן מדובר באשה האפרו אמריקאית שבכלל מתמודדת לתפקיד זה.

יצויין, כי טראפ וביידן, שניהם שוברים שיא בהיותם המועמדים המבוגרים ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית לנשיאות מטעם המפלגות הגדולות. ובאם ג'ו ביידן ייבחר בסופו של דבר לנשיאות, הוא יהיה בהשבעתו הנשיא המבוגר ביותר שהושבע לתפקיד נשיא ארצות הברית.

בתאריך ה-15 לחודש ספטמבר 2020 נפתחו המבערים, והחלה ההשתתפות בפועל בבחירות. התאריך הוקדם על מנת לתת יותר את האפשרות להצביע בהצבעה מוקדמת, כמו גם הגדלת זמן האפשרות להצביע בדואר, לאור נגיף הקורונה המשתולל.

הקורונה לא פסחה על משפחת המתמודד לנשיאות ארצות הברית, ובחודש אוקטובר הודיע טראמפ בפלטפורמה האהובה עליו, ציוץ בטוויטר, כי הוא והגברת הראשונה, מלניה טראמפ, נדבקו בנגיף, הנשיא אף אושפז בבית החולים הצבאי וולטר ריד, ושוחרר לאחר שלושה ימי אשפוז.

לאחר אשפוזו חיזק הנשיא טראמפ את מגמת היחס שלו ל'נגיף הסיני' כך הוא מכנה את נגיף הקורונה, וחרף הדרישות לריחוק חברתי ועטיית מסכות יומיים בלבד לפני יום הבחירות השתתף טראמפ בעצרות גדולות במישיגן, אייווה, צפון קרוליינה, ג'ורג'יה ופלורידה, עצרות שנערכו בצפיפות רבה וכאשר רק חלק קטן מהמשתתפים הרבים עטו מסיכות בהתאם להגבלות ולהנחיות.

הקמפיין של ביידן לנשיאות קיבל בשבועיים האחרונים של מערכת הבחירות שחקן חיזוק עם הופעתו של נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה.

כבר במהלך השבועות הסמוכים ליום המכריע, החלו להישמע הקולות, מצד אנשי טראמפ כי הבחירות יזוייפו ובסופו של דבר יגיעו אל בית המשפט להכרעה. הנשיא לא התבלבל וימים ספורים לפני יום הבוחר השלים טראמפ את אישור הסנאט למינוי של השופטת איימי קוני בארט לבית המשפט העליון. טראמפ הוסיף ודאג כי בארט תושבע מיד לאחר האישור. ומלבד זאת, שהמינוי ישמר ויגדיל את הרוב השמרני. וכך היא תוכל לקבל הכרעות בנושא הבחירות.

על פי המתרחש כעת, התרחיש שצפו אנשי טראמפ על הגעה לבית המשפט, נראה קרוב מתמיד.

יודגש כי חלק מהנתונים בכתבה הובאו מתוך דף הויקיפדיה של הבחירות בארצות הברית.

"לב מלכים ושרים ביד ה' - שהטוב ביותר ינצח"

הבית הלבן דונלד טראמפ ג'ו ביידן הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד