י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תקועים בין ירוק לאדום

צפו: קבוצת ישראלים נתקעה בשדה התעופה באתיופיה

קבוצת ישראלים מדרום אפריקה ודובאי תקועה בשדה התעופה באתיופיה לאחר נחיתת ביניים, בזמן שהמרחב האווירי סגור לטיסות זה יממה בעקבות קרבות בין צבא אתיופיה למורדים. הדילמה העיקרית שלהם, אם ייכנסו לאתיופיה האדומה יתחייבו בשובם ארצה בבידוד של שבועיים

צפו: קבוצת ישראלים נתקעה בשדה התעופה באתיופיה
ישראלים שחזרו מדובאי תקועים באתיופיה צילום: באדיבות המצלם

קבוצת ישראלים שעשו דרכם חזרה לישראל, חלקם מדובאי חלקם מדרום אפריקה, נתקעה בשדה התעופה באתיופיה בגלל סכסוך צבאי בין אתיופיה למורדים בצפון המדינה, דבר שהביא לסגירת המרחב האווירי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הם נחתו נחיתת ביניים באתיופיה וממתינים כעת להחלטה, או טיסה למצרים, או הפניה לבתי מלון באתיופיה, הבעיה היא שאם הם יוצאים מהשדה באדיס אבבה הם מתחייבים בבידוד של 14 יום בישראל למרות שהגיעו מדובאי המוגדרת ירוקה, בגלל שאתיופיה מוגדרת מדינה אדומה.

סגירת השדה הגיעה לאחר קרבות שפרצו לפנות בוקר (רביעי) במדינת המחוז תיגראי שבצפון אתיופיה. ראש הממשלה האתיופי אביי אחמד הורה לצבא להגיב למתקפה על בסיס צבאי של אנשי מפלגת השלטון במדינת המחוז. מזה שבועות יש מתיחות בין הממשלה הפדרלית באדיס-אבבה, לבין 'החזית העממית לשחרור תיגראי' (TPLF), דבר שעשוי להתדרדר למלחמת אזרחים. אחמד האשים את ה-TPLF בהתקפה וביזה של מחנה צבאי.

אחד מחברי הקבוצה ישן על רצפת השדה.

"כוחות המגן שלנו הצטוו לבצע את משימתם להצלת המדינה", אמר אביי, "הנקודה האחרונה של הקו האדום שלנו נחצתה. אנחנו נשתמש בכוח כצעד האחרון להצלת האומה והמדינה".

אביי אמר בנאום טלוויזיוני, כי מספר חיילים נהרגו בקרבות בשתי הערים הגדולות בתיגראי, מקלה ודאנשה. לפיכך הממשלה האתיופית הכריזה על מצב חירום לפרק זמן של שישה חודשים במדינת המחוז תיגראי. כך דווח ב-BBC.

הרשויות הלאומיות השביתו גם שירותי חשמל, טלפון ואינטרנט בתיגראי, אביי האשים את ה-TPLF בכך שהם הלבישו את חייליה במדים הדומים לאלה של צבא אריתריאה השכנה כדי "לסבך את ממשלת אריתריאה בטענות כוזבות של תוקפנות כלפי תושבי תיגראי".

חרדים ישראלים אתיופיה דובאי ביטול טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד