ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יכל להימנע?

הפיגוע בווינה: הרשויות בחרו להתעלם מהאזהרות

כלי התקשורת באוסטריה מדווחים כי המחבל בן ה-20 שביצע השבוע את הפיגוע בבירה - וינה, ניסה בעבר לרכוש נשק במדינה סמוכה, והרשויות שידעו על הניסיון בחרו להתעלם

הפיגוע בווינה: הרשויות בחרו להתעלם מהאזהרות
משטרה בוינה צילום: משטרת אוסטריה

הרשויות האוסטריות הוזהרו כי המחבל מווינה ניסה לקנות תחמושת, אך הם התעלמו מהאיום.

המחבל מווינה שרצח ביום שני ארבעה ופצע עוד מספר אזרחים ובהם שוטר, ניסה לקנות נשק בסלובקיה, כך פורסם היום בתקשורת האוסטרית.

המחבל בן ה-20, ניסה לקנות תחמושת בסלובקיה בקיץ אך נכשל בניסיונותיו - ככל הנראה בגלל חוסר רישיון להחזקת אקדח.

משטרת סלובקיה אישרה את ניסיון הרכישה ואמרה כי התריעה מיד לרשויות האוסטריות. "משטרת סלובקיה שמה לב בקיץ כי אנשים חשודים מאוסטריה ניסו לקנות תחמושת כאן", אמרה דניסה בארדיובה, דוברת נשיאות המשטרה, לחדשות TASR. "הרכישה לא התרחשה".

פייזולאי המחבל שנורה למוות נכלא באפריל 2019 בגלל שרצה לנסוע לסוריה כדי להצטרף לדאעש, אך הוא קיבל שחרור מוקדם בדצמבר על פי חוק הנוער. מאחר והוא היה פחות מגיל 19.

הוא לא נחשב כמישהו שמסוגל לבצע פיגוע, כך על פי הדיווח באוסטריה. המחבל, שהשתולל ורצח ארבעה בני אדם בווינה, כזכור, פרסם תמונה בחשבון האינסטגרם שלו לפני הפיגוע הקטלני.

בנוסף משטרת שוויץ עצרה ביום שני האחרון שני אנשים בעיר ווינטרטור כחלק מחקירת קשרים אפשריים עם המחבל מווינה, כך מסרה משטרת ציריך.

"שני הגברים נעצרו ביום שלישי אחר הצהריים בתיאום עם הרשויות האוסטריות" מסרה משטרת ציריך. עוד נמסר כי "נבדק עד כמה היה קשר בין שני העצורים לבין המחבל, הנושא כרגע נמצא בבירורים וחקירות מתבצעות על ידי הרשויות האחראיות".

אוסטריה וינה דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד