י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחאת הטייסים

ראש העיר חשף: מי המתנגד לשדה התעופה

ראש עיריית רעננה, הצהיר כי יפעל להפסקת הפעילות של שדה התעופה בהרצליה. בתגובה הוא החל לקבל גל של תגובות זועמות והודעות נאצה, בדיקה קצרה שנערכה העלתה כי חלק גדול ה'מוחים' הם טייסים בעצמם, שלא רק טובת התושבים באזור לנגד עיניהם

ראש העיר חשף: מי המתנגד לשדה התעופה
מטוס פרטי צילום: משה שי, פלאש 90

בלב ליבה של הרצליה שוכן מסלול המראה ונחיתה שנבנה לצרכי הצבא, כיום עם הפסקת הפעילות במסלול שדה דוב בתל אביב, עבר מטרד הרעש לתושבי הרצליה והסביבה.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב ראש עיריית רעננה חיים ברוידא "מבקש לעדכן את תושבי רעננה. הערב קיבלנו שלושת ראשי הרשויות: רעננה, הרצליה וכפר שמריהו, החלטה לצאת במשותף למאבק משפטי ומחאתי נגד שדה התעופה בהרצליה".

ברוידא הוסיף ופרט את המניע לפעילותו "השדה גורם מזה שנים למטרדי רעש קשים, בעיקר בסופי שבוע, ומהווה סכנה לבטיחותם של מאות אלפי תושבים בהיותו מאופיין בעיקר בבית ספר ללימודי טיסה". עוד הוסיף "לאחרונה שוחחתי עם בכירים במנהל רשות שדות התעופה האזרחית וגיליתי אדישות למצוקת תושבי רעננה והאזור. מאז נסגר 'שדה דב' בתל אביב, העתיקו בעלי מטוסים פרטיים את פעילותם לשדה בהרצליה והגדילו בכך את כמות ההמראות והנחיתות".

"שדה התעופה בהרצליה הוכשר בשנת 1948, עבור חיל האוויר בימי מלחמת העצמאות. כיום הוא אינו נועד לצרכים צבאיים וביטחוניים. ברבות הימים ניבנו סביב לשדה התעופה שכונות מגורים ונוספו עשרות אלפי תושבים. מיקומו בלב ליבה של אוכלוסייה, הפך מטרד וסכנה שכן המטוסים הממריאים או נוחתים מנמיכים טוס מעל רעננה. בימים הקרובים אקיים שיחות עם נציגי ועדי השכונות המערביות בעיר לשתפם במאבק". חתם ברוידא את בשורת המאבק.

עם פרסום ההודעה החל ראש העירייה לקבל הודעות נזעמות, ולאחר שעתיים חשף ראש העירייה וכתב "לפני כשעתיים העליתי כאן פוסט על הצורך להפסיק את מטרד רעש המטוסים משדה התעופה בהרצליה. התארגנות מהירה בווטסאפ של טייסים הנוחתים וממריאים מהשדה, הביאה לגל של תגובות נגד חלק מהתגובות לא ראויות למי שיושב מאחורי הגה המטוס..."

"אני מחוייב לתושבי רעננה הסובלים מהיקף ההמראות והנחיתות ועל זכותם לאיכות חיים אנהל מאבק". סיים ברוידא.

מיו"ר אגודת התעופה הכללית עו''ד נתנאל (נתי) פרץ, נמסר בתגובה: "האוריינטציה התעופתית של ישראל מהווה פן ניכר מהעוצמה של ישראל בפן הביטחוני והלאומי כשם שהייטק הוא השם השני של ישראל, כך ויותר מכך התעופה. מדינת ישראל גאה בתעשייה זו ושדה התעופה הרצליה הוא לב ליבה של תעשייה זו - בלי שדה הרצליה לא תהיה תעופה בישראל.
בשדה התעופה הרצליה רוכשים השכלה תעופתית ובו קיימות 8 אקדמיות ללימודי טיסה. משדה התעופה הרצליה יוצאות טיסות מיפוי, ניסויי טיסה לתעשיות הביטחוניות, כיבוי, הצלה, ריסוס ותחזוקה למטוסים אלה. 85 אחוז מלימודי התעופה בישראל מתבצעת משדה התעופה הרצליה. בלב לונדון יש 7 שדות תעופה. אם הייתי ראש עיר הייתי רוצה כמה שיותר שדות ונמלים בעיר שלי. הרצליה רעננה והסביבה נהנים מהעסקת התושבים שלהם בשדה התעופה בתעשייה שנבנתה סביב השדה ובתוכו עשרות בשנים. עובדים, השכרת נכסים בסביבת השדה לחברות מדידה רכישת מזון, וציוד תעשייתי וכיו"ב".

מטוס הרצליה טייסים רעננה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד