י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שני נשיאים לאמריקה

לייבל'ה: מי הוא כוכב הזמר שעזב את אמרגנו

לייבל'ה החסיר פעימה בליל הבחירות. אהדתו לנשיא האמריקני טראמפ וההמתנה מורטת העצבים לכל בדל מידע, הובילו אותו להכריע כבוז'י הרצוג - והוא הלך לישון. כשהוא קם, הוא קיבל בשורות מתנדנדות • והשבוע בלייבל'ה: מדוע בירך לייבל׳ה במזל טוב את הוגה המשפט האלמותי "זה שר' שמואל נפטר הכול טוב ויפה"? | 'קלות הדעת' שהפגין ה'ראש ישיבה' של הצילייגערס יצו פלדמן | והאסטרטג שנצפה יוצא מהציון במירון חבוש במסיכה

לייבל'ה: מי הוא כוכב הזמר שעזב את אמרגנו
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה הלך לישון בליל הבחירות בארה"ב. גם ככה הוא היה עייף ולהיות כך במתח - זה לא בשבילו. בעצת הרעייה הרבנית הינדל'ה שתחי', לייבל'ה נכנס למיטה, לא לפני שהספיק לשמוע את הברבורים האחרונים באולפני החדשות המבלבלים עצמם לדעת מבלי לדעת מה באמת קורה. לייבל'ה קם עם בשורות טובות אבל מעט מתנדנות. 

תוך כדי שלייבל'ה התנדנד מצד לצד והחל לומר ברכות השחר, כיוון מאוד ב'לא עשני גוי' על דונלד טראמפ  וג'ו ביידן, שכן שניהם נשיאים, עדיין אחד גר בבית הלבן ואחד לא, אבל מה שבטוח, אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מן הרחמים. 

אבל בכל זאת, למרות כל התיאוריות של האברכים, שפנסילבניה היא הבעיה, מתברר כי לא שמענו עוד על מישיגן ועל ג'ורגיה. מה שבטוח, לייבל'ה הפך מומחה לגאוגרפיה אמריקאית בעקבות הבחירות. 

אך מה זה חשוב לעומת המצב בארץ, כאן עדיין הקורונה עדיין חיה ובועטת, למרות שבארה"ב למעלה מ-70 מיליון איש אמרו לא לקורונה כשהצביעו לטראמפ. לייבל'ה היה עד לשיחה של יהודי ת"ח גדול בירושלים (השם המלא שמור אצל לייבל'ה) שעלה לאוטובוס ללא מסיכה. ניגשה אליו אישה והעירה לו לחבוש מסיכה. אותו יהודי שאל אותה: "את דואגת לי או שאת דואגת לעצמך?" היא השיבה: "אני דואגת לעצמי".

הוא הגיב: "ראיתי פרסומים של משרד הבריאות בירושלים שאם שני אנשים מדברים ושניהם עוטים מסיכות 95% שלא נדבקים, שימי על עצמך מסיכה נוספת..."  

לייבל'ה התעצב בסופו של שבוע כששמע שהעיתונאי אבי רבינא מ'כיכר השבת' הודיע על עזיבת המערכת ברחוב כנפי נשרים. לייבל'ה זוכר עוד את רבינא עוד בתקופת היותו בחור ישיבה מלא מרץ בתורה ויראת שמים כשכבר אז ידע לדווח כל דבר בצורה מיוחדת ורהוטה. לייבל'ה מאחל הצלחה בהמשך הדרך וכבר שומע על כמה מקומות שלוטשים עיניים לקחת את אבי בזרועות פתוחות. 

עוד שמועה חזקה שמע לייבל'ה עם סגירת המדור, כי כוכב הזמר החסידי הבלתי מעורער זאנויל ויינברגר שהיה תחת חסותו של אמרגנו הזמר יואלי דוידוביץ, כבר לא ביחד. זאנוויל מצא אמרגן חדש, אך ימשיך לשיר עם מקהלת 'מלכות' בניצוחו של היו"ר והמייסד פנחס ביכלר. 

השבוע של לייבל'ה החל דווקא במירון. לייבל'ה רשם את שמו המלא של הנשיא כולל את של אמו ואביו ועלה להתפלל בציון, בפתח ראה לייבל'ה לא פחות ולא יותר את האסטרטג גשייד (שנהיה סבא לנכדה ראשונה בשעה טובה) יוצא עם מסכה מהציון הקדוש. לייבל'ה מחכה לעדכונים בנושא הקורונה בטגלרם, שבוששים מלהגיע עד עתה.

 

אפרופו מירון, לייבל'ה ראה את הנגיד הרבני ר' אליש אנגלנדר מלונדון שהתאלמן מרעייתו מגיע להתפלל שחרית בציון. 

ממירון הגיע לייבל'ה לפקוד את ציון מרן הרב שך לרגל ההילולא ה -19. לייבל'ה שאינו צעיר לימים, זוכר את מסע הלוויה כמו היום. לאחר חצות ליל ראה לייבל'ה את מנכ"ל רדיו קול חי אבי רוזן, נושא תפילה מעומק הלב כשהוא עטוי מסכה כפי ההנחית. לידו ראה את עורך הדין הצעיר רועי אוסדיטשר. 

לייבל'ה לא פסח גם השבוע על הכנסת וגם השבוע שמע על הבחירות המרחפות ברקע. כבר בכניסה למשכן הבחין לייבל'ה בפרויקטור החרדי של הקורונה אלי ארנד, מגיע לעקוב מקרוב אחר הדיונים על גובה קנסות הקורונה ופגש בו בהמשך בחדרו של יו"ר סיעת יהדות התורה יצחק פינדרוס.

את המתח לבחירות מצא לייבל'ה מחוץ לחדרי הסיעות בהתכנסות השבועית של המפלגות החרדיות, עם הופעת בכורה של הפרלמנטרית החדשה של 'בקהילה' אפרת פינקל, בו בזמן שיוסל'ה ברגמן (בן 25 בלעה"ר) מאזין לנאום של האיש והאדיבות שמוליק שוק. לייבל'ה לא התעלם מ'קלות הדעת' שהפגין ה'ראש ישיבה' של הצילייגערס יצו פלדמן (בתמונה) ויקרא אותו לסדר בחדר הרמי"ם.

מי שלא ראו את ההוללות, הם נבחרי הציבור שיצאו מחדרי הסיעות אל המשך הסדר בלשכותיהם. כבר ביציאה מחדר הסיעות תפס האיש ו'הדרך' ר' יוסף חיים כלף את ח"כ יעקב מרגי להתייעצות פוליטית דחופה שלא סובלת דיחוי.

לייבל'ה שכידוע גדל על תמונות של שוקי לרר, מתרשם גם מתמונות של מנהיגים פוליטיים ובתמונה שתפס בין המסדרונות קיבל לייבל'ה את תמונת המראה של הציבור החרדי: יו"ר ועדת כלכלה יעקב מרגי ויו"ר ועדת חוקה יעקב אשר דנים על אוזנו של המנהיג הליטאי משה גפני, כאשר מאחור נראה סגן שר התחבורה אורי מקלב שלא הספיק לתפוס מקום בשורה הראשונה. לייבל'ה התפעל מההתמדה של יהודה רוסט ומהקפיצה של יועץ התקשורת יעקב מורגבוסר (שנהיה מומחה לענייני המדינות בארה"ב) מאורי מקלב לקדמת הבמה עם משה גפני.

אחרי שסיים לרוץ אחרי המנהיג, חזר לייבל'ה לקומת הסיעות ומצא את שני המתלבשים האלגנטיים של ש"ס עו"ד עקיבא חופי והאשדודי נתי מור יוסף בסוד שיח על הצעות החוק של ש"ס. חדי העין יוכלו הבחין בעמידה ותנועות הידיים של מור יוסף הדומות להפליא לתנועות היו"ר.

גם את עוזר הכנסת החדש של ליצמן, ישראל זילברברג ראה לייבל'ה השבוע. זילברברג עדיין לא מכיר את המשכן אבל כבר היה נראה שיש לו יראת כבוד מהבוס. 

בונים נאגל, שביומיום מנהל את מחלקת היח"צ של אפיקים ועמד מאחורי ההד העולמי של עצרת המחאה בעיר ערד, נתפס השבוע בשיחה צפופה עם חבר הכנסת יעקב ליצמן במסדרונות הכנסת בסיום הדיון בוועדה לפניות הציבור שעסקה בהתנכלויות בעיר ערד.

שמואל שוק חבר מועצת העיר אשדוד והצמוד של חבר הכנסת טסלר מויז'ניץ ניצל את הגעתו של ליצמן לוועדה לפניות הציבור על מנת לסגור קצוות עם האיש שהכי מזוהה בעשורים האחרונים עם פניות הציבור ובחצי שנה האחרונה בלשכת שר השיכון איש החסד חיים יוסטמן שהחלים מטיפול ברגלו. 

ומה שקרה אחרי קריסת הגשר ביוון שכבר תוקן: מי שהחליטו לעשות גימיק הם מקהלת 'נרננה', דובלה פרידמן והקלידן שמוליק ברנד נעמדו לקומזיץ מרגש על שפת הגשר ושרו 'כל העולם כולו גשר צר מאוד' ו'מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה'. כך זה נראה. 

ומיוון לארה"ב שם חגיגה גדולה בשמחת החתונה לבנו של ר' יצחק פרנקופרטר עורך מגזין 'עמי' הפופולרי בארה"ב. לשמחה הגיעו כל המי ומי מהעיתונאים עוד טרם ידעו שטראמפ הפסיד. 

ויש גם ישראלי שהוא אמריקאי בנשמה שהגיע להצביע בבורו פארק עבור טראמפ, הבעל מנגן האגדי ר' מאיר אדלר הגיע להצביע וגם הניף שלט לאות הזדהות. 

גם הפוליטי שלנו - ארי קלמן, אמריקאי בנשמתו יצא לחתונה משפחתית ולא שכח להחליף את הקולקציה, הוא נצפה באמת באינסטגרם בחנות חליפות רוכש את החליפה האהובה עליו וגם גרביים הוא לא שכח כמיטב המסורת. 

ועוד בארה"ב שבע ברכות לבן הנגיד ר' ירמיה בראך עם בת הנגיד ר' מתתיהו דייטש נערך בברוקלין בהשתפות מקהלת ילדים. לייבל'ה הציץ וראה את הגר"א דויטש ממעלה אדומים משוחח עם הזמר ליפא שמלצר. על ההפקה של הערב: הנגיד הצעיר אברומי זופניק. 

ומי שליווה את אחיו לחופה המרגשת היה הזמר שמילי אונגר כוכב הזמר העולה בארה"ב וגם בארץ, שליווה את אחיו היתום מאבא לחופה יחד עם הרבי מתולדות צבי ספינקא. 

בקווינס בדרך לקנדי ראה לייבל'ה בציון הרבי מחב"ד זצ"ל את כוכב עולם החסידות ומבקשי השם דודי וייס, שנעמד לתמונה יפה ואיכותית כמיטב המסורת ליד תמונתו של הרבי זצ"ל. 

ומניו יורק, לקנדה הקפואה, המשב"ק הצעיר ביותר בחצר חסידות בעלזא יודל גרינוולד שרבים מנבאים לו גדולות ונצורות התחתן השבוע בשעה טובה ומוצלחת. במוצאי שבת נערך בחצר חסידות פאר-שפיל מיוחד בהשתתפות הרבי ובמקום נרשם מיוחד של ריקוד ה'משפחה הגרעינית' לבית בעלזא. תיעד וצילם: אנשיל בעק.

והנה יש גם תמונה מהחתונה בקנדה

ובחברת צ'רידי חנכו השבוע את המשרדים החדשים בהרצליה פיתוח בקביעת מזוזה בלשכתו של המנכ"ל שי צ'רבינסקי. לייבלה שכידוע מושך גם בפוליטיקה החב"דית, מעדכן כי המיקום של חברת צ'רידי בבניין העסקים של הנגידים מיכו ויצחק מיראשווילי, שם שוכנים בין היתר משרדי קרן 'מרומים' הפך לחלק משיחת היום בחב"ד.

לייבל'ה בימי הקורונה מסייר ברחובות בני ברק הריקים והשוממים, בדרכו לאיצקוביץ (במרחב הפתוח) כמדי ליל שישי למעריב ראשון בזמן חזון איש. הוא נעצר בחנות כלי הכסף הידועה של שמוליק גולדקנוף שם פגש בנאמן ביתם של גדולי ישראל הרב דוד מרגלי משיכון חזון איש כשהוא מודד את הגביע החדש לפי שיעור חזון איש ע"י בקבוק לתינוקות שיהיה לפחות 150 מ"ל בכדי לקדש על הגביע החדש שזה עתה יצא מהמפעל למהדרין כשיעור חזון איש.

ואחרי שחצה את הכביש לאיצקוביץ, ראה לייבל'ה את גדול שדרני קווי הנייעס והחדשות העיתונאי נתן משי. בו בזמן שסיים תפילת ערבית עטו עליו עשרות בחורי הישיבות שטרם נכנסו לקפסולות והם מאזינים לו מידי יום. הם עצרו את נתן לשאול שאלות על מאחורי הקלעים. משי באדיבותו הרבה ולאחר שכבש את מסך חדשות 12 השיב להם במתינות ובמסירות. 

ומאיצקוביץ הגיע לייבל'ה לרחוב ראב"ד שם ראה את שוקי כץ בעל מאפיית כץ המיתולוגית מתברך מראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לאחר הנס הגדול שהיה לו לפני מספר חודשים עת התחשמל במאפייה בערב שבת ובחסדי שמים ניצל בנס. 

פנחס פלינקר העסקן הצעיר מגור, ואיש יחסי הציבור במשרדו של יוסי רוזנבוים, נצפה השבוע באפלולית אצל 'הינוקא' בבית הכנסת בראשון לציון. לא ברור מה מטרת הפגישה אך זה ברור כי היא נמשכה זמן רב. 

ובישוב תלמי אליהו בעוטף עזה, נצפו השבוע חברי קבוצת הוואטספ הפופולרית והנקייה ביותר במגזר 'פילפוליטיקה' חוגגים יום הולדת לאיש הנרגילות חיים אליעזר פונפנדר לרגל יום הולדתו ה- 30. החברים ארגנו לו מסיבת הפתעה מלא במטעמים, וכמובן גם נרגילות בשלל טעמים.

ולפינת המזל טובים השבועית בצל מזג האוויר הסוער 

ברכת מזל טוב לסגן שר החינוך מאיר פרוש לרגל שמחת אירוסי נכדו הראשון, בן לחתנו הרב יצחק פראנד. שהתארס עם הכלה לבית משפחת פאהרנד. 

ברכת מזל טוב לעורך עיתון 'משפחה' יוסי אליטוב (המשפיע מאור החיים רבי יוסף יצחק) לרגל שמחת אירוסי בנו השני התמים מנחם מנדל בשעה טובה ומוצלחת עם הכלה התמימה שרה, בת הרב יונתן גוטמן, ראש ישיבת 'שפע מקור חיים' בירושלים.

ברכת מזל טוב ליו"ר למענכם הרב יוסי ערבליך, לרגל שמחת העלייה לתורה השבת לבנו ישראל מבחירי ישיבת 'בית מדרש עליון' עם הכלה שירה דורלכר בת הגאון הרב ראובן דורלכר מרבני גבעת זאב. השמחה לפי הנחיות משרד הבריאות כמובן והפרויקטור רוני גמזו.

ברכת מזל טוב לבן מנהל סמינר הישן בירושלים ישראל לוין, לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה ומוצלחת. לחופה הגיעו גם הגר"ש אלתר וגם הגר"ד כהן ר"י חברון. 

ברכת מזל טוב לר' מנדי שוימר משכונת ויליאמסבורג בברוקלין, מגדולי מכניסי האורחים ואנשי החסד, חתן הנגיד הרבני ר' משה שמואל זופניק לרגל שמחת הולדת הנכד בן לבנו יענקי שוימר. 

וברכת מזל טוב לאיש החסד מיכאל פנחסי לרגל שמחת נישואי בתו השבוע, עם בנו של גדליהו בן שמעון סגן ראש עיריית בני ברק, השמחה נערכה כפי הנחיות הקורונה בשטח פתוח. לייבל'ה הצליח לקבל תיעוד מהשמחה. 

ברכת מזל טוב לחיים ברוך ויכלדר מנכ"ל "דגל ירושלים" לרגל שמחת נישואי בנו. בשבע ברכות שערכו בחסידות סטריקוב לכבוד השמחה הגיעו עשרות אדמו"רים.

ברכת מזל טוב לדודי ברנשטיין מו"ל האתר JDN וכיום גם עיתון 'שחרית' במייל, לרגל שמחת נישואי בתו שנערכה השבוע בשעה טובה ומוצלחת בשטח הפתוח באולמי 'היכלי מלכות' בבני ברק.

ברכת מזל טוב ליהודה ויספיש יו"ר איגוד בני הישיבות ומו"ל של קבצי פרסומות רבים כ'ענין חדש' ועוד היד נטויה. לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. הקידושא רבא כפי ההנחיות בשטח פתוח ברחבת בית הכנסת שאגת אריה בקרית ספר. 

ברכת מזל טוב למנחם מנדל מנדי שטרן נכדו ונאמן ביתו של הפוסק הגרש"א שטרן גאב"ד מערב בני ברק לרגל שמחת הולדת השלישייה בן ושתי בנות. השלום זכר בליל שבת בישיבת 'אמרי חיים' ויז'ניץ ברחוב קיבוץ גלויות בבני ברק, הקידושא רבא בבית המדרש מתיבתא אצל הסבא הגרש"א ברחוב הרב קוק. 

ברכת מזל טוב לעסקן הירושלמי ואיש 'העדה' דודי גלויברמן, לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב למיילך פישר מאזור חצרות החסידים בשמואל הנביא, לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. אוזן לחשה ללייבל'ה כי שמחת הברית כפי ההנחיות בשישי בוקר כמו שכתוב וישכם אברהם בבוקר. התפריט אם שאלתם יהיה חלבי. 

ולסיום, מי שהגה את המשפט "זה שר' שמואל נפטר הכול טוב ויפה" חגג את הולדת בתו הראשונה. הכירו את איש החסד יהודה קרייף מנהל איגוד בני הישיבות לבני התורה הצרפתים ומי שמכניס אלפי בחורים לישיבות. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד