י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משער שכם ועד לבית הלבן

הסיפור המלא: כשהצדיק הירושלמי התעניין בתוצאות הבחירות

אחד מצדיקי ירושלים של מעלה היה רבי נטע ציינוירט, שהיה פרוש מענייני העולם ובבוקר לאחר הבחירות שהתקיימו לפני שנים רבות ביקש לדעת מי הוא נשיא ארה"ב בכדי לדעת על מי לכוון בברכות השחר 'שלא עשני גוי'. הסיפור המלא ב'בחדרי חרדים' 

הסיפור המלא: כשהצדיק הירושלמי התעניין בתוצאות הבחירות
החרדים בבחירות לנשיאות ארה"ב צילום: די וואך

הבחירות לנשיאות ארה"ב עוררו שיח ועניין בכל הנודע לסיפורים שסופרו בעבר על משגיחים וצדיקים שביקשו לדעת מי נבחר לנשיא המדינה כדי לדעת על מי לכוון בברכת שלא עשני גוי בברכות השחר בתפילת שחרית. 

אחד הסיפורים שהתפרסמו היו על הצדיק הירושלמי רבי נטע ציינוירט זצ"ל שביקש לדעת בבוקר שלאחר הבחירות מי נבחר לנשיא המעצה הגדולה בעולם. 

מי שסיפר את הסיפור במלואו היה המגיד שיעור בדף היומי הגאון רבי אברהם ישעיהו קובלסקי בעל 'מתיקות הדף היומי' שבפתח שיעורו הקדיש לכך את הסיפור המלא.

"מי לא שמע על הצדיק מצדיקי ירושלים רבינו נטע ציינוירט זכר צדיק וקדוש לברכה" פתח הגרא"י קובלסקי את שיעורו, "יום אחד רבינו נכנס השכם בבוקר לפני התפילה לבית הכנסת. ושואל ומברר מי עלה לגדולה בבחירות לנשיאות ארצות הברית היה זה יום למחרת הבחירות שם, אנשים ששמעו את השאלה התפלאו מאוד כי כולם ידעו שרבינו פרוש מהעולם הזה כל הסיג ושיח שלו הוא בענייני עבודת השם. אז אחד התלמידים שאל אותו רבינו למה אתה מתעניין מה יתן לו מה יוסיף לו, בפרט קודם תפילת שחרית שזה לא הזמן לדברים כאלה, (הרבה צדיקים בכלל לא מדברים בבוקר לפני שחרית)".

"ענה הצדיק רבי נטע לאותו יהודי, וכי חושב אתה כשאנחנו מברכים בבוקר בברכות השחר את הברכה שלא עשני גוי הכוונה לאותו גוי ישמעאלי מלוכלך ומזוהם משער האשפות בירושלים, לא ולא הכוונה היא על הגוי הכי מאושר עלי האדמות הגוי הכי נבחר עלי אדמות כדוגמת נשיא ארצות הברית, ולכן רוצה אני לדעת קודם שאברך ברכה זו על איזה גוי מכובד הנני מברך ומכוון שברוך אתה מלך העולם שלא עשני גוי, אפילו מכובד כמותו אלא שעשני יהודי בין אחינו בני ישראל עבדיו, וכך הברכה ברכת שלא עשני גוי מקבל משמעות שונה לגמרי".

הרב קובלסקי הוסיף כי מקובל בשם צדיקים כשרואה אדם שאין דרכו צלחה בעבודת השם יתברך ייתן אל ליבו אם אמר באותו יום כראוי ברכת שלא עשני גוי, כי מסוגלת ברכה זו להנחיל לאדם די סיפוקו וחיות של קדושה לכל היום כולו לרומם שכלו והשגתו ולהעמידו בקרן אורה.

וכך אמר הצדיק רבי נטע כשאברך קם בבוקר ואין עבודתו להשם יתברך עולה לו בשופי, יוכל לעלות על דרך המלך על ידי שיעבור לרגע קט בשער שכם שבעיר העתיקה בירושלים, וכשיראה את הישמעאלים המגושמים מיד תתעורר מחשבתו לחשוב מה ביני לביניהם וגם מתוך מחשבה מועטת כזו יוכל להתעורר לעבוד את השם יתברך בשמחה ובטוב לבב.

נשיא ארצות הברית רבי נטע ציינוירט הרב אברהם ישעיהו קובלסקי שלא עשני גוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד