י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בצל התקנות החדשות

צפו בתיעוד: השוטרים פשטו על חוות הגמלים

לוחמי מג"ב בסיוע שוטרים ופקחי משרד החקלאות יצאו לפעילות אכיפה של תקנות מחלות בבעלי חיים שנכנסה לתוקף רק לאחרונה המורה לסמן ולשבב את הגמלים | צפו בתיעוד

צפו בתיעוד: השוטרים פשטו על חוות הגמלים
גמלים במדבר. אילוסטרציה צילום: יניב נדב, פלאש 90

שוטרי תחנת דימונה, בסיוע לוחמי מג"ב ויחידת פיצו"ח דרום של משרד החקלאות, פעלו אמש לאכיפה כנגד מחזיקי גמלים שלא ביצעו את הוראות החוק בדבר סימון ושיבוב וזאת עם כניסה לתוקף של תקנות מחלות בעלי חיים (סימון גמלים).

"בעלי החיים המתהלכים בקרבת צירי התנועה, ולעיתים אף על נתיב הנסיעה, מסכנים חיים לא אחת. לעיתים, תאונות דרכים אלו מסתיימות באופן טראגי. משטרת ישראל פועלת כל העת יחד עם גופים נוספים בפעילות יזומה ושוטפת במפגעים נקודתיים על מנת לצמצם את הסיכון ככל שניתן לציבור משתמשי הדרך", כך נמסר מהמשטרה.

במהלך הפעילות בגזרת ביר הדאג', אותרו 10 גמלים ללא שיבוב, חיסון, סימון.

בנוסף, נפתח תיק חקירה בידי משרד החקלאות כנגד תושב המקום בחשד להחזקה של גמלים שאינם משובבים מסומנים ומחוסנים.

מהמשטרה הוסיפו כי – "יש חשיבות רבה לטיפול בבעלי החיים הלא מסומנים באמצעות שבבים ולכן אנו פועלים כל העת בשיתוף אותם גופים באמצעות פעילות יזומה ושוטפת. חשוב לציין, אזור הנגב בו משוטטים בעלי החיים מאופיין בשטחים פתוחים ונרחבים ומאות קילומטרים של כבישים ובשל כך נדרשת פעילות ממוקדת, תוך שילוב זרועות בין גופי הפיקוח והאכיפה השונים, בשטחים בהם מאותרים בעלי החיים".

גמלים לוחמי מגב נגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד