י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מקדים רפואה למכה

לא מחכים לחיסון הישראלי: ב'הדסה' הזמינו את החיסון הרוסי

בית החולים 'הדסה' משתתף בניסויים לפיתוח החיסון הישראלי אבל בינתיים הזמין במקביל 1.5 מיליון מנות של החיסון הרוסי, שביקורת רבה נשמעה על הליך הפיתוח שלו

לא מחכים לחיסון הישראלי: ב'הדסה' הזמינו את החיסון הרוסי
פרופ' זאב רוטשטיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות חתם על הסכמי אופציה לרכישת חיסונים מכמה מהחברות הגדולות בעולם העוסקות בפיתוח חיסונים לקורונה, בעוד שלב הניסויים בבני אדם של החיסון הישראלי החל להתבצע השבוע, בבתי החולים שיבא והדסה, אך בית החולים 'הדסה' עצמו לא ממתין לתוצאות. הנהלת הדסה הזמינה 1.5 מנות מהחיסון הרוסי והגישה בקשה לאישורו בארץ על ידי משרד הבריאות.

המהלך מפתיע במיוחד לאור הביקורת העזה שהוטחה ברחבי העולם בדבר יעילותו ובטיחותו של החיסון הרוסי. ברוסיה כמו ברוסיה, הפיתוח לא ארך זמן רב מידי ושלבי הבדיקות קוצרו, אם בכלל התקיימו. החיסון מוזרק להמוני רוסים בלי שעבר את כל שלבי הביקורת המקובלים בארצות המתקדמות. אך למרות זאת, מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין סבור כי הצעד שלו נכון ואף חיוני. "אם לא נרכוש את החיסונים עכשיו, ומדינות אחרות יקבלו אותו לפנינו, נוכל לבוא בטענות רק לעצמנו", אמר.

לדבריו, החיסון פותח בשיתוף פעולה עם מומחי הדסה שבדקו את בטיחותו והם סבורים שהוא בטוח לשימוש, אם כי יעילותו טרם הוכחה משום שלא עבר מספיק זמן מאז ניתן לאזרחים, כדי שיעילותו תוכל להיבדק על גבי אנשים שנחשפו לנגיף ויוכח שלא נדבקו בו, או שנדבקו וחוו מחלה קלה בלבד.

עם זאת, הדסה לא תוכל לעשות שימוש בחיסון עד שלא יאושר בידי משרד הבריאות. רוטשטיין הצהיר כי "אנחנו מגישים בימים אלה את החיסון הרוסי למשרד הבריאות לאישור, ובמקביל אם אכן הרישום יבוצע בישראל, נתנו אופציה לרכישה של 1.5 מיליון יחידות. משרד הבריאות יקבל תיק רישום, ישאל שאלות ויבדוק נתונים שהתפרסמו. אם נפסול את החיסון הרוסי מראש ואז נראה שמדינות אחרות קיבלו אותו, נבוא בטענות לעצמנו".

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע אמר רוטשטיין כי היה מתחסן בעצמו בחיסון הרוסי, אלא שעל פי ההוראות אנשים בגילו אינם רשאים להשתתף בניסוי.

חיסון לקורונה זאב רוטשטיין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד