י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נוהרים בכיוון ההפוך

מנסור עבאס: לא שולל תמיכה בחקיקה למען נתניהו

לאחר הסערה בכנסת עת הסכים סגן יו"ר הכנסת לביטול ההצבעה שהביכה את הקואליציה על ידי יו"ר הכנסת יריב לוין. ובהמשך לסקר שחשף כי הערבים נוהרים לליכוד. הבוקר הביא סגל הקלטה מראיון של חבר הכנסת יו"ר רע"מ מנסור עבאס, בה הוא לא שולל תמיכה בחוקים שייטיבו עם נתניהו • האזינו

מנסור עבאס: לא שולל תמיכה בחקיקה למען נתניהו
מנסור עבאס צילום: הדס פרוש פלאש 90

עמית סגל ממשיך לסקר את התקרבותם של חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת לליכוד ובחשבון הטלגרם שלו מביא הקלטה מראיון שהעניק חבר הכנסת מנסור עבאס בראיון לרדיו אלנאס כשהוא לא פוסל תמיכה בחקיקה למען נתניהו.

האזינו לדבריו של מנסור עבאס:

"מה יתן מנסור עבאס בתמורה לנתניהו, ואנחנו יודעים שנתניהו עסוק במאבק הישרדות אישי, לא יעל על הדעת שזה חינם" הקשה המראיין.

עבאס השיב "אחי מוחמד אתה שאלת שאלה ישירה האמת היא שעד עכשיו לא נתבקשתי לתמורה כל שהיא, אני דרשתי וזכותי לדרוש, וחבתו של ראש הממשלה והממשלה והכנסת שיתנו לנו את דרישותינו, קולות המשותפת חשובים.

המראיין המשיך להקשות "אם נתניהו יבקש ממך תמיכה באחת החקיקות החשובות לו, דוקטור, למשל החוק הצרפתי, למניעת משפטו של נתניהו לדוגמא." עבאס התחמק ואמר "לא נתבקשתי לכך, והחוק הזה לא מונח על סדר יומה של הכנסת". "אבל היפוטתית אם תעלה, אנחנו עושים ספוקלציה". התעקש המראיין. עבאס מצדו לא שלל "אחי כל דבר בעיתו, כשתגיע הצעה כזאת נדון בה".

בסוף השבוע האחרון שעבר כתב סגל והבאנו את דבריו כאן ב'בחדרי חרדים' "הרשימה המשותפת הייתה המרוויחה הכמעט יחידה משלושת סבבי הבחירות האחרונים, כעת היא עלולה להיות המפסידה הגדולה מהסיבוב הרביעי". "חברים ערבים טוענים בפניי כבר שבועות שהיהודים אינם מסוגלים להבין את הטלטלה שחוללה הנורמליזציה בפוליטיקה של המגזר", כתב סגל, והוסיף "הם הפנימו שאין סיכוי להקמת מדינה פלסטינית בהסכם. המצביעים ברובם נלהבים מההזדמנויות הכלכליות שיביא ההסכם, אבל רשימתם הצביעה בכנסת נגד, גורם כמעט יחיד בעולם נגד ההסכם למעט איראן ואבו מאזן, התוצאות ניכרות היטב בסקרים של מקלדה: הוא חוזה שכמעט 100 אלף מצביעים ערבים יישארו בבית, וגם בקרב אלו שיבואו רבים יעברו לרשימות ציוניות בראשן, הפתעה: הליכוד". עוד הוסיף סגל והסביר "זו הסיבה לטקסטים המדהימים הנשמעים בימים אלה מפי יו"ר רע"מ מנסור עבאס בזכות שיתוף פעולה עם נתניהו. בל"ד הלאומנית אומרת: כל הציונים משמאל ומימין אותו דבר, ולכן אין טעם לשתף פעולה עם איש מהם. רע"מ האיסלאמית אומרת: הם אכן אותו דבר, לכן מי שיתן יותר, אני איתו. בתווך ניצבים עודה וטיבי, נבוכים.

זו לא הפעם הראשונה שמנסור עבאס עושה קולות של קרבה לליכוד, ולעומד בראשה. כזכור, לפני כשבועיים סערו הרוחות במשכן הכנסת, עת חברי האופוזיציה הצליחו להביך את הקואליציה, ואישרו את ההצעה של חברת הכנסת תמר זנברג להקים ועדת חקירה בנושא הצוללות. ההצבעה התקיימה בתחילה באופן אלקטרוני, דבר שבקואליציה לא היו ערוכים לו, ואף טענו לקיים הצבעה שמית ולא אלקטרונית. יו"ר הכנסת יריב לוין הוזעק מיד למליאה וביטל את ההצבעה וערך הצבעה מחודשת בה הצליחו הקואליציה להסיר את ההצעה מסדר היום.

לאחר הסערה, מסרו יו”ר הכנסת יריב לוין וסגנו מנסור עבאס הודעה משותפת: "סגן היו”ר עבאס הסביר כי לא שמע את הבקשה הראשונה להצבעה שמית, אלא רק את הבקשה השנייה לאחר שהפעיל את ההצבעה האלקטרונית. לכן, אף כאשר הופיעו תוצאות ההצבעה האלקטרונית על הלוח – לא הכריז על תוצאות רשמיות עד לבירור חוקיות ההצבעה. לאחר שצפו בסרטון הוידאו ממליאת הכנסת, הסכימו יו”ר הכנסת וסגן היו”ר עבאס כי היה נכון לבטל את תוצאות ההצבעה ולערוך אותה מחדש".

בסיעת חד"ש מהרשימה המשותפת רמזו לכך שהוא למעשה מתפקד כסרח עודף של ממשלת נתניהו, וכינו את התנהלות הקואליציה אתמול במליאת הכנסת "צעד מסוכן שחושף את משטר נתניהו במלוא כיעורו, ההתנהלות הביזיונית אתמול במליאת הכנסת היא קצה הקרחון של מדיניות חיסול הדמוקרטיה, לטובת רצונו של הנאשם מבלפור. הסיעה, יחד עם הרשימה המשותפת כולה, תעמוד על תפקידה כאופוזיציה לוחמת ולא סרח עודף של ממשלת נתניהו" תקפו בזמנו בסיעת חד"ש.

גם יו"ר רשימת בל"ד, ח"כ אמטאנס שחאדה, צייץ אז בחשבון הטוויטר שלו כי "מה שקרה בכנסת הוא תקלה חמורה ואני רוצה לקוות שזה לא יפגע ברשימה המשותפת ואחדותה.. חברי ח"כ עבאס טעה, הליכוד אינו שותף שלנו, כך היה וכך יהיה".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ הצטרף אף הוא ותקף את סגן יו"ר הכנסת מהרשימה המשותפת. "ח"כ עבאס מנסור עשה מעשה חמור ואני לא יודע אם הוא טעה, אלא עשה משהו חמור - ולא בפעם הראשונה. אני לא יודע מה קרה בחדר עם היו"ר לוין, או בינו לבין נתניהו", אמר הורוביץ בראיון לחדשות כאן.

מנסור עבאס ראש הממשלה בנימין נתניהו עמית סגל הרשימה הערבית המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד