י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סדרי לימוד במשמרות

כך יציינו ברכסים שלוש שנים להסתלקותו של המשגיח

ביישוב רכסים בצפון נזכרים בשיחתו האחרונה של המשגיח הגאון הצדיק רבי דב יפה זצ"ל שביום שישי ימלאו שלוש שנים להסתלקותו בסערה השמימה

כך יציינו ברכסים שלוש שנים להסתלקותו של המשגיח
המשגיח רבי דב יפה צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

ביישוב רכסים יציינו ביום שישי שלוש שנים ליום המר והנמהר, שבו נסתלק לשמי רום של משגיח ישיבת 'כנסת חזקיהו' הגאון רבי דב יפה זצ"ל, שהיה מאיר את דרכה של רכסים עשרות בשנים.

אברכי הכוללים ברכסים יציינו את היום במשמרות לימוד של 24 שעות ותוספת שעות לימוד. כמו כן ביום ההילולא התקיימו סדרי תפילה לישועת עם ישראל מן המגיפה בציון המשגיח זצ"ל. מועצת רכסים הסדירה את העלייה לציון, תוך שמירה והקפדה יתירה על כללי משרד הבריאות. 

השבת פרשת וירא יציינו בהיכלי בתי הכנסת ובתי המדרש ברכסים את השבת בחיזוק בלימוד התורה ובלימוד המוסר כפי הדרך שהנחיל המשגיח בחיי חיותו ביישוב רכסים. בחורי הישיבות מרכסים הלומדים בהיכלי הישיבות בקפסולות, מייחדים גם הם זמן עבור לימוד תורה ומוסר בשבת זו לזכרו של זקן המשגיחים בדרונו. 

לקראת השבת הזכירו ביישוב את השיחה האחרונה שהשמיע המשגיח ובה עודד את בני הנעורים תלמידי הישיבות, שלא להתייאש מזה שלא משיגים מדרגה גבוהה כי העיקר הוא שאדם יעמול בתורה לפי כוחותיו הוא: "יש כאלו שייאוש אוחז את ליבם ויכולים לחשוב, מה כבר יכול  לצאת ממני, הלא רבי עקיבא איגר אני לא יכול להיות! אך האמת היא, כי כל אחד אם ישקיע את כוחותיו בתורה באמת, יעלה ויצליח. כי בעולם הבא לא מודדים את האדם האם נהיית רבי עקיבא איגר, אלא אם האדם ישקיע את כל כוחו ויעשה כפי מה שהוא מסוגל, הוא הכי חשוב".

בדבריו הזכיר המשגיח את שר התורה הגר"ח קנייבסקי שבעת לימודו בישיבה לא היה מן הבחורים המפורסמים: "מרן ר' חיים קנייבסקי שליט"א בלומדו בלומז'ה אף אחד לא הסתכל ולא ידע על כוחותיו העצומים, אך כיון שהשקיע את כל כוחו, זכה", סיפר המשגיח.

"כיום ר' חיים מלבד היותו 'שר התורה' הוא גם 'שר הברכות', לפעמים לאחר ברכתו של ר' חיים נעלמים סימני המחלה הנוראה. כיצד הוא זכה הוא לזה? אביו, מרן הקהילות יעקב זצוק"ל אמר לו, העיקר, אל תהרוג את הזמן. ר' חיים ששמע וקיבל את עצת אביו זכה ועלה עד שזכה והגיע" ואז נחלש המשגיח ואמר שאינו יכול להמשיך.

דברי החיזוק הללו מהדהדים עדיין באוזני שומעיהם והם מהווים מקום חיזוק ללומדי התורה והמוסר ביישוב רכסים ובקרב בוגרי ותלמידי הישיבה 'כנסת חזקיהו' שמהווה מגדל אור המאיר באור של תורה את היישוב כולו.

הרב דב יפה רכסים הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד