כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אורח חדש בארץ

ילדה נעקצה על ידי עכביש נדיר ולא ידוע בישראל

העקיצה גרמה לפריחה. העכביש אינו ארסי, אך נוכחותו בישראל לא היתה ידועה עד כה | חוקרים יקבלו את העכביש ויחקרו מאין בא

ילדה נעקצה על ידי עכביש נדיר ולא ידוע בישראל
העכביש שעקץ את הילדה צילום: ביה"ח פוריה

ילדה בת 7 מהישוב פוריה הגיעה לחדר המיון של בית החולים פוריה בטבריה, לאחר שנעקצה על ידי עכביש ברגלה. הוריה הבהילו אותה למיון לאחר שהחלה להתפתח לה פריחה חשודה בקרסול רגל ימין. ככל הנראה ננשכה על ידי העכביש בבית, ההורים הצליחו לתפוס את העכביש ולהביא אותו איתם.

לדברי ד"ר ערן טל אור, מנהל המיון, "הילדה הגיעה וסיפרה על כאב באזור הנשיכה, שלווה בתחושת חום, צריבה וגרד מקומי. בדרך כלל הארס של העכביש מתפזר בגופו של הנעקץ לפי הניקוז הלימפתי של אזור העקיצה. יצרנו קשר עם מרכז רעלים בביה"ח רמב"ם ושלחנו להם תמונות של העכביש, המומחים שם הסבירו שככל הנראה מדובר בעכביש לא ארסי. הילדה קיבלה טיפול לחיטוי האזור ונגד כאבים ושוחררה להמשך מעקב בבית".

ד"ר טל אור מציין כי הסיפור הלא שגרתי לא הסתיים בכך. "ניסינו לזהות באיזה עכביש מדובר, כשיצרנו קשר עם המכון הזואולוגי של אוניברסיטת תל אביב הם זיהו אותו כעכביש נדיר מזן שאינו מוכר בישראל. הם ביקשו שנעביר את העכביש לידי חוקר של המכון כדי לחקור את העניין".

עקיצות עכבישים אינם דבר נדיר, אך רובם לא ארסיים ולא גורמים לסכנה לנעקץ. עם זאת, ישנם בארץ כמה עכבישים שלהם ארס מסוכן, אולם הם לא מצויים באזורי מגורים, ועקיצתם נדירה בארץ.

עכביש בית חולים פוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד