י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בלי הנחות ותירוצים

הגר"ח הורה לגביר להוריד שעון של 250 אלף דולר

ציות מוחלט לדעת תורה: מה אירע כששר התורה הגר"ח קנייבסקי אמר לנגיד ותומך הצדקה הגדול ר' שמעון ברכר ז"ל מלייקווד שנפטר בשבוע שעבר שלא ראוי שיענוד שעון יד על ידו

הגר"ח הורה לגביר להוריד שעון של 250 אלף דולר
הרב ברכר עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי צילום: ארכיון בחדרי

בסוף שבוע שעבר הסתלק לבית עולמו הנגיד ואיש החסד רבי שמעון הכהן ברכר ז"ל מלייקווד שבניו גרז'י שהיה מהמקורבים הגדולים של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומי שזכה ללמוד עמו שנים רבות בכל פעם שהיה מגיע לארץ. 

בעלון השבועי 'דברי שי"ח' היוצא לאור כמידי שבוע מתורתו של הגר"ח הקדישו את העלון לזכרו של הרב ברכר שם סופר עובדה מעניינת על הצייתנות של הרב ברכר לשר התורה בכל אשר הורה לו.

וכך מספר עורך העלון הרב יצחק גולדשטוף, "בארצות הברית, ובעוד מדינות מתקדמות, מקובל בין אנשי עסקים להשקיע הרבה כסף ומחשבה בפריטי הלבוש וחיצוניות. כאשר איש עסקים מגיע לפגישה במכונית שרד יוקרתית, מהסוג הכי מתקדם, לבוש בחליפת יוקרה ועל זרוע ידו ענוד שעון עסקים יוקרתי, כנראה שהוא איש עשיר והגון, וכדאי להתעסק איתו".

"במהלך שנות חייו של ידידי כאח לי, רבי שמעון ז"ל הוא עסק לפרנסתו בתחום המס ושירת לקוחות באמונה. אחד ההשתדלויות שעשה כדי להצליח, הוא ענד לידו, כמקובל, שעון עשירים שעלותו מאתים וחמישים אלף דולר! כן. מחיר של דירה".

"יום אחד, כשהגיע לרבי חיים, כדרכו לבוא אחת לכמה שבועות, הוא שאל שאלה אחרי שאלה, ולפתע רבינו מבחין בשעון שעל ידו, ואז העיר לו כי ראוי לגבר שלא לענוד שעון על היד, משום שנראה כמלבוש אישה ואסור משום 'לא ילבש'. באותו שניה, רבי שמעון הסיר את 'מאתיים חמישים אלף דולר' שהיו על ידו, והעביר אותם אחר כבוד לכיס. מאז ואילך הם לא חזרו להיות על היד".

"הסיפור הזה משקף בעצם את מהותו של ר' שמעון על רגל אחת. ציות מוחלט לדעת תורה. היו לו הרבה תירוצים, הוא יכול היה להסביר כמה זה נחוץ לו, ועוד ועוד, אבל הוא ציית בהחלטה גמורה לדעת תורה".

"כך גם היה בכל ענין ודעה שרבי חיים אמר לו, אם זה לשנות בפריטי הלבוש, לגדל זקן ארוך, בחינוך הילדים, בכל שאלה וענין, הוא ביקש לשמוע מרבינו את דעתו, בלי לחפש הנחות ותירוצים. נעשה ונשמע".

קשה לי מאוד לדבר עליו, היינו בקשר עמוק כמו אחים. שמחנו יחד בשמחות ובכינו יחד בצער ועגמת נפש שהיו מנת חלקו של ר' שמעון בכל מיני ייסורים שבאו עליו. יכולני לומר בפה מלא כי ר' שמעון היה אהוב וקרוב מאוד מאוד אצל רבינו מרן שליט"א, איני צריך לספר את הידוע. ראיתי מקרוב חלק מההיקף האדיר של צדקות ומתן בסתר שנתן, בכזו רגישות ואכפתיות, אני מנוע לפי בקשתו עוד בחייו, שביקש תדיר לא לספר, אבל זאת יכולני לומר: עוד הרבה אנשים והרבה זמן ירגישו בחסרונו. צר לי עליך אחי נעמת לי עד מאוד". מסיים עורך העלון הרב גולדשטוף.

הרב חיים קנייבסקי שעון יד שמעון ברכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד