כ' אדר ב' התשפ"ד
30.03.2024
חשש לחולים

בעקבות הקורונה: זיהומים רבים במחלקות טיפול נמרץ

דו"ח של משרד הבריאות קובע כי בעוד שיעור הזיהומים בבתי החולים מצוי בירידה, דווקא במחלקות הטיפול נמרץ מורגשת עליה וזאת בעקבות חולי הקורונה שאשופזו במחלקות

בעקבות הקורונה: זיהומים רבים במחלקות טיפול נמרץ
מחלקת טיפול נמרץ. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

דו"ח ביניים של היחידה הארצית למניעת זיהומים במשרד הבריאות, המסכם את המחצית הראשונה של 2020, מצביע על כך ששיעור הזיהומים בבתי החולים בישראל ממשיך במגמת ירידה, אלא שבמחלקות טיפול נמרץ ששימשו כמחלקות קורונה הוא היה במגמת עלייה. כך מדווחת הבוקר (ה') מיטל יסעור בית-אור ב'ישראל היום'.

לפי הדיווח, שיעור הזיהומים הגבוה במחלקות טיפול נמרץ פנימי או כירורגיה נמצא ב"איכילוב" - 13 מקרים ל-1,000 ימי אשפוז, בבית החולים השרון 11.8 ל-1,000, בטיפול נמרץ פנימי ב"הדסה עין כרם" 11 ל-1,000, בטיפול נמרץ פנימי ברמב"ם 8.1 ל-1,000, בטיפול נמרץ נוירוכירורגי ב"שערי צדק" - יחידה חדשה שדיווחה רק במשך חודשיים - 13.5 ל-1,000. כמו כן נמצא שיעור זיהומים 14.1 ל-1,000 בטיפול נמרץ ניתוחי לב במרכז שניידר לרפואת ילדים.

בתי חולים עם שיעורי הזיהומים הנמוכים: העמק, יוספטל, המשפחה הקדושה בנצרת - 0. מחלקות טיפול נמרץ ב"הדסה הר הצופים" - 0 וטיפול נמרץ כללי ב"מאיר" וטיפול נמרץ פנימי ב"סורוקה" - 0.6.

דו"ח מבקר המדינה הצביע בעבר על שיעור של 6,000-4,000 מקרי מוות בישראל בשנה מזיהומים נרכשים בבתי החולים. דו"ח של משרד הבריאות טוען ששיעור זה ירד באחרונה לכ-3,000 בלבד. "הנחת העבודה היא", אומר אחד הגרומים בבתי החולים, "שבמחלקות טיפול נמרץ קורונה היו יותר זיהומים נרכשים עקב עומסים גדולים ומשום שהצוותים השתדלו שלא להידבק בעצמם ושמו דגש גדול יותר על הטיפול בחולי קורונה מאשר במניעת זיהומים".

קורונה טיפול נמרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד