י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"ניסיון להלך עליי אימים"

ח"כ מיקי זוהר נחקר במשטרה: חשד שסחט באיומים את היועמ"ש

חבר כנסת מיקי זוהר נחקר היום במשטרה בעקבות חשדות שעלו לכאורה נגדו בגין סחיטה באיומים נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | זוהר נחקר בעקבות ראיון ברדיו בו אמר: "אם מנדלבליט לא יתפטר מיד, יהיו עוד הקלטות" • השר לביטחון פנים תומך בח"כ זוהר: "פשוט בושה"

ח"כ מיקי זוהר נחקר במשטרה: חשד שסחט באיומים את היועמ"ש
מיקי זוהר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשטרה חקרה היום (חמישי) את חבר כנסת במיקי זוהר בחשד שסחט באיומים את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. הרקע לחקירה הוא ראיון שהעניק זוהר לאחר פרסום ההקלטה בין מנדלבליט ליו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נווה.

"אם מנדלבליט לא יתפטר מיד ויימחק את כתבי האישום נגד נתניהו", אמר אז זוהר בראיון, "אני מבטיח שיהיו עוד הקלטות שייחשפו. יש עוד סיפור פלילי נגד מנדלבליט שעוד לא פורסם". זוהר הדגיש כבר באותו ראיון: "אני לא מאיים. אבל זה מה שיקרה".

אמירותיו של זוהר עוררו סערה, אחרי שדבריו פורשו כ'סחיטה' כלפי היועץ המשפטי לממשלה. חבר הכנסת יאיר גולן אמר לאחר הראיון : "עכשיו זה ברור איך הארגון עובד- נתניהו אוסף את ההקלטות, עמית סגל מפרסם ומיקי זוהר מאיים. פשע מאורגן".

מהמשטרה נמסר כי במשטרת ישראל מתנהלת חקירה שעניינה חשדות הנוגעים לעבירה של סחיטה באיומים, במסגרתה נחקר במהלך היום נבחר ציבור. מתוקף תפקידו של חבר הכנסת, החקירה מתנהלת באישור וליווי של פרקליטות המדינה.

"מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות", נמסר מהמשטרה.

חבר הכנסת מיקי זוהר הוא זה שחשף את דבר חקירתו. בפוסט בחשבון הפיסבוק שלו הוא כתב: "יום עצוב לדמוקרטיה שלנו, נקראתי לחקירה במשטרה בעניינו של מנדלבליט".

"לא אסתיר מכם את העובדה שהופתעתי, בטח לאור העובדה שמדובר בחקירת השתקה שמתבססת על הבעת עמדה בראיון רדיו", כתב זוהר, "לעניות דעתי זו חקירה הזויה כנגד נבחר ציבור בכלל, וכנגד נבחר ציבור מהימין בפרט".

"בשנים האחרונות הובלתי שיח בלתי מתפשר בכל הנוגע להתנהלות הפרקליטות והמשטרה, עשיתי זאת מבלי לחשוש למרות כל האזהרות שקיבלתי. 'תיזהר, ינסו לתפור לך תיק', הזהירו אותי", הוסיף, "עניתי: 'תמיד אלך עם האמת שלי, ויהא המחיר אשר יהא'. לא, אני לא מתחרט על כך שהבעתי את קולם של רבים שלא יכלו לזעוק, אני זה שזעקתי במקומם נוכח העוול הנורא שנגרם לנו בשנים האחרונות".

בפוסט שבו סיפר על חקירתו כתב חבר הכנסת זוהר: "אין אדם אובייקטיבי במדינה שלנו שלא יסכים עם העובדה שמדובר בתופעה מסוכנת של ניסיונות השתקה של מחנה שלם. תופעה שמקומה במשטרים חשוכים, בטח לא בדמוקרטיה מפוארת כמו ישראל. ידעתי שכאיש ימין שנאבק למען האמת של כולנו, אני עלול לשלם מחיר, אבל כנראה לא שיערתי בדעתי עד כמה רחוק ילכו בניסיון להלך עליי אימים".

"מעולם לא עברתי עבירה פלילית, מעולם לא נחקרתי במשטרה ומעולם לא נחשדתי בכלום ואם זו החקירה הראשונה שלי, דיינו", כתב זוהר והוסיף: "אני סבור שהחלטת הפרקליטות והמשטרה לפתוח נגדי בחקירה כדי למנוע ממני לבקר את התנהלותו של מנדלבליט, תהיה הרסנית למערכת אכיפת החוק ואף עלולה להביא לאובדן מוחלט של אמון הציבור בה, שגם כך נמצא בשפל של כל הזמנים. אני לא חושש. בע״ה ננצח".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה העניק גיבוי מלא לזוהר וכתב  "מסכים איתך מיקי ידידי היקר. ‏בנושאי חקירות אנשי ציבור מן הסתם אינני יכול להורות למשטרה את מי/על מה לחקור, אך זו תעודת עניות למשטרה, ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות שהתקיימה חקירה על התבטאות לא מוצלחת (שהובהרה לאחר מכן!) בראיון רדיופוני. פשוט בושה.

מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד