י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"עושים שימוש פסול"

היוזמה של הח"כית מהליכוד שתמנע את החרמת הרישיונות בישיבות

חברת הכנסת אסנת מארק רוצה לשים סוף לתופעה בה ניתן בקלות על-פי פרטים מזהים לדעת האם אזרח ישראלי מחזיק ברישיון נהיגה והיא פנתה בנושא לשרת התחבורה. באם רגב תתייחס לבקשה, רבני השיבות לא יוכלו לבדוק מי מהבחורים מחזיק ברישיון

היוזמה של הח"כית מהליכוד שתמנע את החרמת הרישיונות בישיבות
חרדי עוצר טראמפ בביתר עילית צילום: Nati Shohat /Flash90

חברת הכנסת אסנת מארק מהליכוד, משגרת היום (חמישי) פנייה לשרת התחבורה מירי רגב, באם היא תטופל, היא תביא לסיום התופעה של החרמת רישיונות הנהיגה לבחורי הישיבות על-ידי רבני הישיבה.

בפנייה מציינת חברת הכנסת מרק, כי קיים כיום נוהל שכל אזרח לפי תעודת זהות ותאריך לידה ניתן לבדוק האם הוא מחזיק ברישיון נהיגה, "יש לתקן את נוהל קבלת המידע אודות תוקפו או הימצאותו של רישיון נהיגה של מאן דהו", כותבת הח"כית מהליכוד.

לטענתה, "מידע רגיש וחסוי זה ניתן לכל המבקש בהקלדת מספר זהות ושנת לידה. מצב זה פוגע בפרטיותם של בעלי הרישיונות בישראל". מארק מציינת כי "מפניות רבות שהגיעו אלי עולה כי יש גורמים אשר מנצלים את המצב ועושים שימוש פסול ולרעה במידע".

בפנייתה היא דורשת לשנות את הנוהל, דבר שיגביל את הנהלת הישיבות לבדוק האם תלמידי הישיבה מחזיקים ברישיונות נהיגה. "מידע אישי אודות רישיון נהיגה צריך להיות שמור ומוגן כמו כל פרט אישי אשר ניתן להגיע אליו במוקדי השירות ובאופן מקוון ברשויות השונות", כתבה מרק לשרה רגב.

אסנת הילה מארק מירי רגב רישיון נהיגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד