י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שלושה חולים בלבד

המחלקה מתרוקנת, הד"ר מזהירה: "הסרת מגבלות תחזיר התחלואה"

הירידה בתחלואה מורגשת במחלקות הקורונה בבתי החולים, שהולכים ונסגרים. היום הודיעו בבית החולים 'אסותא אשדוד' כי שלושה חולים בלבד נותרו במחלקה. עם זאת, ד"ר חגית סרבגיל ממן מזהירה "הסרת מגבלות בעת הזו תמסמס את כל הישגי הסגר"

המחלקה מתרוקנת, הד"ר מזהירה: "הסרת מגבלות תחזיר התחלואה"
קניון. אילוסטרציה צילום: unsplash

בשורות טובות: המחלקות הולכות ומידלדלות. בבתי החולים השונים בארץ הולכות ונסגרות מחלקות הקורונה, ביטוי ישיר לכך שמספר החולים בארץ מצוי במגמת ירידה דרמטית. גם בבית החולים אשדוד, שבשיאה אכלסה 40 מטופלים (העיר אשדוד נחשבה כזכור כעיר 'אדומה') מתרוקנת המחלקה ונותרה בה שלושה מטופלים בלבד. שלושתם במצב קשה.

ד"ר ארז ברנבוים מנכ"ל ביה"ח התייחס לסגירתה הצפויה של המחלקה ואמר כי "לראשונה מאז הגל השני, במחלקת הקורונה בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד 3 חולים בלבד. מדובר בנתון מעודד, שמביא לידי ביטוי את תוצאות הסגר וההיענות הציבור להנחיות. אני בספק אם מדובר בסוף פסוק, אבל אני בוחר להביט קדימה באופטימיות מתוך הבנה שהיכולת שלנו לנצח את הנגיף תלויה בשלב, אך ורק בנו ובהתנהלות האישית של כל אחת ואחד מאתנו".

עם זאת, בבית החולים מוצאים לנכון להזהיר שהתנהלות לא נכונה עשויה לגרום למגמה להשתנות. על רקע אפשרות של פתיחת המסחר כבר בימים הקרובים מזהירה סגנית מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד כי מדובר בצעד מהיר מדי שימסמס את כל הישגי המערכת מהסגר.

לדבריה, "האתגרים הכלכליים והחברתיים שיצרה הקורונה מחייבים מענה, עם זאת התוכנית המקורית ליציאה הדרגתית מהסגר מבוססת אפידימיולוגית וכל תזוזה ממנה עלולה בסבירות גבוהה למסמס כל הישג שהושג בשבועות האחרונים. פתיחה של מסחר גם אם רק בערים ירוקות היא חסרת היגיון אפדימיולוגי בגלל ערבוב האוכלוסיות מערים אדומות. הרצון לפתוח את המשק הוא מובן וחשוב, אך השמירה על הבריאות חשובה יותר".

 

קורונה אסותא אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד