כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בכלי התקשורת של המגזר

מנהלי מחלקות ערביים: "הפסיקו את החתונות הגדולות"

23 מנהלי מחלקות המשתייכים למגזר הערבי, חתמו על קריאה מיוחדת הקוראת לציבור הערבי להפקיד על יישום ההנחיות ולהימנע מחתונות המוניות • "עשו הכול להימנע מסגר שלישי"  

מנהלי מחלקות ערביים: "הפסיקו את החתונות הגדולות"
חתונה המונית ממצלמת המסוק צילום: דוברות המשטרה

מדברים בערבית: על רקע העליה בתחלואה במגזר הערבי, חתמו היום 23 מנהלי מחלקות פנימיות המשתייכים למגזר הערבי קריאה מיוחדת  לאוכלוסייה הערבית בישראל, שבה הם מפצירים בציבור לשמור על ההנחיות ולעשות הכל להורדת התחלואה. במכתב הם שמים דגש ומצביעים על החתונות ההמוניות, שהפכו למוקדי הדבקה אך למרות זאת הן לא נעלמות.

במכתב שפורסם היום (חמישי) בכלי התקשורת בערבית, קוראים מנהלי המחלקות - שחלקם טיפלו בחולי קורונה רבים מהמגזר הערבי, כי הציבור נדרש לפעול בכדי להביא להורדת התחלואה. "בואו נפסיק את החגיגות ואירועי האבל ההמוניים", נכתב בקריאה. הרופאים מוסיפים כי "קיווינו שלא יהיה בזה צורך, אך קולות המוסיקה והזיקוקים בכפרים ובערים נמשכים".

הרופאים מתייחסים לכך שמקדם ההדבקה (R) במגזר הערבי עלה באופן משמעותי בימים האחרונים והוא עובר ב30% את רמת ההדבקה במגזר היהודי הכללי, וקובעים כי המשך הפרת ההנחיות תביא להגדלת התחלואה ולתמותה במגזר. "עלינו לעשות הכול כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה של הקורונה, ולא להגיע לסגר שלישי", כותבים הרופאים.

נזכיר, כי בתחילת השבוע ביקר ממונה הקורונה הפרופ' גמזו הישובים הערבים והוא קרא לתושבים להיבדק. לדבריו, קיימת מגמה נרחבת של 'תחלואה מוסתרת' במגזר זה, וכל עוד לא יערכו בדיקות המוניות במגזר - לא יהיה אפשרי לאתר את מוקדי ההתפרצות.

קורונה ערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד