י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הוא בסך הכול חייל"

סערה פוליטית בעקבות חקירת זוהר: "מנסים להשתיק נבחרי ציבור"

הידיעה אודות חקירתו של יו"ר הקואליציה ח"כ זוהר עוררה גל תגובות במערכת הפוליטית. חבריו לליכוד, כולל השר לביטחון פנים גיבוי. גם סמוטריץ' מהאופוזיציה הביע תמיכה והיו מי שברכו. ח"כ מקלב תקף את מערכת המשפט. אייכלר: "דיקטטורה היא דיקטטורה לכולם"

סערה פוליטית בעקבות חקירת זוהר: "מנסים להשתיק נבחרי ציבור"
מנדלבליט / זוהר צילום: פלאש90

חקירתו של יושב ראש הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר הבוקר (חמישי), מעוררת סערה פוליטית וגל תגובות נגד המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה בטענה כי מדובר בחקירה הזויה, על משפט שנאמר בראיון וזוהר עצמו אף חזר בו מדבריו.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה תקף את המשטרה עליה הוא ממונה וגיבה את זוהר: "בנושאי חקירות אנשי ציבור מן הסתם אינני יכול להורות למשטרה את מי/על מה לחקור", כתב השר אוחנה, "אך זו תעודת עניות למשטרה, ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות שהתקיימה חקירה על התבטאות לא מוצלחת (שהובהרה לאחר מכן!) בראיון רדיופוני. פשוט בושה".

יו"ר הכנסת יריב לוין תקף אף הוא את המחלקה המשפטית ומסר: "כיו"ר הכנסת איני יכול לקבל מצב שבו חבר כנסת נחקר בשל התבטאות שלו שנאמרה במסגרת תפקידו הציבורי". לטענתו מדובר "בחקירת השתקה שמטרתה להרתיע אנשי ציבור מלומר באופן חופשי את עמדתם".

עוד טען לוין כי "השימוש בכוח הזה לשם "חקירת השתקה" מעיד על שיבוש קשה של שיקול הדעת ושל הבנת מגבלות הכוח", שהוא קרא לכל סיעות הכנסת "להתאחד בדרישה להפסקת החקירה, ולכיבוד סמכויות חברי הכנסת ויכולתם לבצע את תפקידם. הפעם מוטל על כולנו להתעלות מעל כל שיקול פוליטי או מפלגתי, ולשמור על היכולת של הכנסת ושל חברי הכנסת למלא את תפקידם החיוני".

השר זאב אלקין כתב: "זימון ח״כ זוהר ⁦‪מיקי זוהר לחקירה פלילית בעקבות דבריו בראיון ברדיו זאת חציה של כל הגבולות של חסינות פרלמנטרית וחופש הביטוי של חברי כנסת!! אפשר להתווכח עם הסגנון וח״כ זוהר גם הוציא לאחר מעשה הבהרה והתנצלות על דבריו, אבל חקירה פלילית??? מי שאישר את החקירה הזאת פגע קשות בדמוקרטיה".

באופן חריג גם בסיעות החרדיות יצאו נגד המשטרה. סגן שר התחבורה אורי מקלב הגיב על חקירת זוהר: "מבלי להתייחס לגופם של דברים במבחן התוצאה מנהלים חקירה כנגד חופש הביטוי, כל מניפי דגל זכות האזרח וחופש הביטוי נאלמים דום כאשר זה מגיע אליהם, ישנו ספר חוקים אחד לאזרח וספר חוקים שני ל'קליקת' בתי המשפט והפרקליטות - הם מגבים אחד את השני, מחוקקים מה שהם מחליטים, ומי שפוצה פה נחקר ונעצר. קבוצת אנשים אשר מתנהלת בהפחדות, איומים ותפירת תיקים, עוד מבלי להגיע לחסינות שיש לחבר כנסת, במעשיהם הם מסבירים כמה הם דיקטטורה".

גם באופוזיציה היו שגיבו את חבר הכנסת זוהר: חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף בחריפות וקרא להדיח את היועמ"ש. לדבריו: "מנדנלבליט חצה היום קו אדום בוהק שמקרב את ישראל אל עבר דיקטטורה משפטית מסוכנת והוא חייב ללכת הביתה מיד. שרי הממשלה והעומד בראשה חייבים להפסיק לשתף איתו פעולה לחלוטין, לא לזמן אותו לשום ישיבה, לא להשתתף בשום ישיבה שהוא משתתף בה ולהביא להחלפתו במישהו שמבין טוב יותר את התפקיד".

היו גם אלה שבירכו את החקירה, כך חבר הכנסת יאיר גולן שמסר: "מיקי זוהר הוא בסך הכול חייל. הליכוד כולו פועל לריסוק מערכת המשפט. הימין כולו פועל לריסוק מערכת המשפט ועל המלאכה מנצח ביבי נתניהו".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בתגובה לחקירתו של ח"כ מיקי זוהר: "משטרת ישראל חצתה קווים אדומים. חקירת חבר כנסת שהתראיין באופן גלוי, מהווה פגיעה במשטר דמוקרטי ומתאים למשטרים אפלים וחשוכים".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב: "מדהים לראות כיצד כולם מופתעים מחקירתו של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר. כאילו הם אינם רואים את החונטה המשפטית מפעילה דיקטטורה בסתימת פיות ובכפייה אנטי דתית".

"מדינת ישראל הפסיקה להיות דמוקרטית כשבית המשפט תפס בכוח הזרוע את השלטון ופוסל חוקי הכנסת כמו חוק הגיוס. דבר שעלול להביא למלחמה נגד התורה ולומדיה. שלילת חופש דת וחילול הכותל המערבי. הגנה משפטית על שוטרים אלימים שמכים ילדים ברחובות עד זוב דם. שלילת זכויות האדם בסגרים מיותרים בשם חוקי הבריאות. לאחר כל זאת אל תיראו מופתעים מביטול חסינותם של חברי הכנסת שאמורים לבטא את זעקת האזרח חסר האונים. מי שחשב שאפשר להפעיל משטר דיכוי נגד החרדים ומשטר נאור לאחרים, ילמד בדרך הקשה שדיקטטורה היא דיקטטורה לכולם".

בצלאל סמוטריץ' מיקי זוהר אביחי מנדלבליט חקירה יאיר גולן זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד