י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גיבוי חריג

החרדים במתקפה על מערכת המשפט: "הם דיקטטורה"

בעוד בסיעת ש"ס שומרים על שתיקה, בסיעת 'יהדות התורה' פרסמו רוב הח"כים הודעות לתקשורת בהן תקפו את חקירתו היום של יו"ר הקואליציה, בכיר 'הליכוד', מיקי זוהר | גפני: "המשטרה חצתה קווים אדומים" 

החרדים במתקפה על מערכת המשפט: "הם דיקטטורה"
ישיבת הסיעה המיוחדת של יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

באופן חריג, בסיעת יהדות התורה מגבים הערב (חמישי) את יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, שזומן לחקירה בחשד לסחיטה באיומים כנגד היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט. בכירי המפלגה תוקפים את מערכת המשפט.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מסר בתגובה: "משטרת ישראל חצתה קווים אדומים. חקירת חבר כנסת שהתראיין באופן גלוי, מהווה פגיעה במשטר דמוקרטי ומתאים למשטרים אפלים וחשוכים".

סגן שרת התחבורה אורי מקלב פרסם אף הוא תגובה חריפה על חקירת זוהר: "מבלי להתייחס לגופם של דברים במבחן התוצאה מנהלים חקירה כנגד חופש הביטוי, כל מניפי דגל זכות האזרח וחופש הביטוי נאלמים דום כאשר זה מגיע אליהם, ישנו ספר חוקים אחד לאזרח וספר חוקים שני ל'קליקת' בתי המשפט והפרקליטות - הם מגבים אחד את השני".

מקלב האשים עוד, "מחוקקים מה שהם מחליטים, ומי שפוצה פה נחקר ונעצר. קבוצת אנשים אשר מתנהלת בהפחדות, איומים ותפירת תיקים, עוד מבלי להגיע לחסינות שיש לחבר כנסת, במעשיהם הם מסבירים כמה הם דיקטטורה".

יו"ר הסיעה בכנסת, חבר הכנסת יצחק פינדרוס הגיב ואמר כי "צפוי למדי שכל מי שפתח את פיו והעז לבקר את הדיקטטורה המשפטית יוזמן לחקירה בשל היותו איום דמוקרטי. כידוע, החוק ואכיפתו גמישים לפי צרכי המערכת, ולכן ניתן לעגל פינות בעניינים לא שימושיים כמו 'הפרדת רשויות' או 'חסינות מהותית'. נותר רק לברר מי קובע את סדר הנחקרים ואת התזמון".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב ותקף את מערכת המשפט, "מדהים לראות כיצד כולם מופתעים מחקירתו של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר. כאילו הם אינם רואים את החונטה המשפטית מפעילה דיקטטורה בסתימת פיות ובכפייה אנטי דתית". לדבריו, "מדינת ישראל הפסיקה להיות דמוקרטית כשבית המשפט תפס בכוח הזרוע את השלטון ופוסל חוקי הכנסת כמו חוק הגיוס. דבר שעלול להביא למלחמה נגד התורה ולומדיה. שלילת חופש דת וחילול הכותל המערבי".

"הגנה משפטית על שוטרים אלימים שמכים ילדים ברחובות עד זוב דם. שלילת זכויות האדם בסגרים מיותרים בשם חוקי הבריאות. לאחר כל זאת אל תיראו מופתעים מביטול חסינותם של חברי הכנסת שאמורים לבטא את זעקת האזרח חסר האונים", הוסיף אייכלר והצהיר, "מי שחשב שאפשר להפעיל משטר דיכוי נגד החרדים ומשטר נאור לאחרים, ילמד בדרך הקשה שדיקטטורה היא דיקטטורה לכולם".

כזכור, מוקדם יותר היום סיפר ח"כ מיקי זוהר בדף הפייסבוק שלו כי נחקר באזהרה במשטרה לאחר שבראיון רדיופוני איים כביכול על היועמ"ש אביחי מנדלבליט. על פי הדיווחים שהגיעו בהמשך, זוהר קיבל את הזימון כבר לפני כמה ימים, אולם שהה בחופשה בחו"ל, היום הגיעה לחקירה שנמשכה ארבע שעות.

מיקי זוהר יהדות התורה חקירה באזהרה אביחי מנדלבליט חקירת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד