כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
הדרמה והמתח בארה"ב נמשכים

טראמפ: "לעצור את ההונאה" | ג'ו ביידן: "היו סבלנים, אנחנו ננצח"

ככל שנוקפות השעות נראה כי דונלד טראמפ יאלץ לארוז את חפציו בימים הקרובים ולפנות את הבית הלבן לקראת כניסתו של נשיא חדש, אך הוא לא מתכוון להרים ידיים ולקבל את דין הבוחר. ביידן ממשיך להגדיל פערים ועמם את הסיכויים לניצחונו. טראמפ ביתרון קטן בכמה מדינות

טראמפ: "לעצור את ההונאה" | ג'ו ביידן: "היו סבלנים, אנחנו ננצח"
הבית הלבן/ג'ו ביידן/דונלד טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נמשכת הדרמה בארצות הברית זה היום השלישי. הנשיא המכהן דונלד טראמפ נמצא לעת עתה ביתרון קטן בפנסילבניה וג'ורג'יה, וההפרש בינו לבין יריבו מצטמצם. מנגד בנבאדה ואריזונה, מוביל ג'ו ביידן, עם יתרון שברירי מאד.

לפי רשת 'פוקס ניוז' וסוכנות הידיעות AP, ג'ו ביידן ינצח באריזונה, ולפיכך הוא ממשיך להוביל 214-264 במניין האלקטורים וזקוק רק לעוד ניצחון אחד כדי להגיע ליעד של 270 אלקטורים ולזכות בנשיאות.

מנגד, בערוצים אחרים נזהרים מלהכריז על ניצחונו באריזונה, ולכן בהן הוא עומד על 253 אלקטורים וזקוק לניצחון בפנסילבניה, שמחלקת 20 אלקטורים, או לשני ניצחונות במדינות אחרות.

טראמפ דרש מוקדם יותר היום בטוויטר, "לעצור את ההונאה" כהגדרתו, כשהוא מכוון לדרישתו לעצור את ספירת הקולות.

מאידך, בקמפיין ביידן טענו כי ניצחונו קרוב, וכי תגובתו של טראמפ נובעת מיאוש ותסכול. ביידן עצמו קרא לתומכיו: "היו סבלניים אנשים, הצבעות נספרות, ואנחנו מרגישים טוב איפה שאנחנו נמצאים".

הקרב הצמוד ביותר מסתמן בג'ורג'יה: טראמפ מוביל שם על ביידן עם 13.4 אלף קולות, בלבד אחרי ספירת 99% מהקולות. ההכרעה במדינה זו צפויה להיות על קולות בודדים, ולכן הסיכויים שהצד המפסיד יערער וידרוש ספירה חוזרת גדולים - המדינה מחזיקה ב-16 אלקטורים.

תוצאת הבחירות בנבדה, המחזיקה ב-6 אלקטורים עדיין מתעכבת, עם יותר מ-200,000 קולות שעדיין לא נספרו. ההובלה של ביידן גדלה ל-11,500 - אך טראמפ טוען ש"עשרות אלפים הצביעו על שמם של אנשים מתים". באם ביידן ינצח שם, הרי שהוא בוודאות המנצח, שכן ששת האלקטורים יעלו אותו ל-270 אלקטורים, שהם הרוב הנדרש לניצחון.

גם תוצאות הבחירות במדינת פנסילבניה, המחזיקה לעת עתה במנין האלקטורים הגבוה ביותר - 20 במספר, מתעכבות וצפויות ולהתפרסם בשעות הבוקר (שעון ישראל). לעת עתה, טרמאפ מוביל ב-114,000 קולות, כשנותרו עוד לספור כ-550,000.

תחזית אפשרית נוספת: אם ביידן יאבד את מדינת אריזונה המחזיקה ב-5 אלקטורים, יהיו לו רק 259 אלקטורים והוא יזדקק ל-11 נוספים. אותם הוא יכול לקבל בג'ורג'יה - המחזיקה ב-16 או בצפון קרוליינה - המחזיקה ב-15, או בפנסילבניה שמחזיקה ב-20 אלקטורים בכדי לנצח. כאמור הכל פתוח.

בקמפיין ביידן האשימו את צוותו של הנשיא טראמפ בשימוש של מערכת בתי המשפט "כדי לעכב את הבלתי נמנע. מה שאנחנו רואים בתביעות המשפטיות האלה הוא שהם חסרי ערך ולא יותר מאשר ניסיון להסיח את הדעת ולעכב את מה שעכשיו הוא בלתי נמנע - ג'ו ביידן יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית," כך אמר מנהלת הקמפיין של ביידן, ג'ניפר אומלי דילון לעיתונאים הבוקר (חמישי) שעון ארה"ב.

הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 דונלד טראמפ ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד