ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בקרוב אצלנו?

הראשונים שגילו את תופעות הלוואי הפוליטיות של הקורונה

הפוליטי של 'בחדרי' ארי קלמן שהה בשבוע האחרון בארה"ב, ובהיותו אזרח ארה"ב גם מימש את זכותו הדמוקרטית. לאחר שסיבב בין הקהילות הוא מעלה תובנות באשר לתוצאות הבחירות ומה שהוביל אליהן. נגיף הקורונה שחיסל את טראמפ, הצבעת המחאה החרדית וכיצד זה ישפיע על הבחירות הקרובות כאן בישראל

מאיר פרוש וצוותו בוהים בתוצאות בחירות בעבר.
מאיר פרוש וצוותו בוהים בתוצאות בחירות בעבר. צילום: באדיבות המצלם

רבות מדובר בימים אלה על תופעות הלוואי של נגיף הקורונה, חולשה פיזית זה רק אחד מהם, אבל עוד ידובר רבות על תופעת הלוואי הפוליטית שתחליש או תעצים מפלגות ופוליטיקאים.

הסתובבתי השבוע ברחובותיהם הקרירים של ניו יורק וליקווד, פגשתי במעורבות חריגה של הציבור החרדי במערכת הבחירות הזו, אם בעבר הם ישבו בבית "מילא אין לנו השפעה" הם אמרו, הפעם הם יצאו בהמוניהם למרות חוסר ההשפעה.

הדרך הקלילה שבה ניתן היה להצביע הפעם - באמצעות הדואר הייתה רק סיבה אחת, אבל תופעת הלוואי של הקורונה הייתה הסיבה המרכזית שהוציאה את החרדים בהמוניהם אל הקלפיות.

בשבועות האחרונים עלו לכותרות החרדים הזועמים בוויליאמסבורג ובורו פארק, הם זעמו שסגרו להם בתי הכנסת בזמן שבתי מסחר נשארו פתוחים, הם זעמו שאסרו על חתונות רגילות בעוד בחופי הים השתזפו כרגיל, ומחאות המוניות של השחורים התנהלו כאילו אין קורונה (נשמע מוכר?).

הזעם כוון כנגד המנהיגים המקומיים, המושל וראש העיר הדמוקרטיים, שללא תיאום החליטו החרדים לצאת ולנקום, לא על ידי הפגנות, לא על ידי מרד (זה קורה בין כה) אלא בהצבעת מחאה כנגד המפלגה הדמוקרטית שלטענת התושבים התנכלה להם במהלך החודשים האחרונים.

גם קהילות שהלכו כל השנים לצד הדמוקרטים, פרסמו בקשה מהציבור, לצאת להצביע לאדומים כאות "הכרת הטוב" לנשיא דונלד ג'יי טראמפ, מי שיצא בקריאה פומבית להשאיר את בתי הכנסת פתוחים ריגשה את החרדים שהחליטו להסיר את שאר השיקולים ולצאת להראות לנשיא הכי קרוב ליהודים את האהדה מרחובות ברוקלין ולייקווד.

מי שצריכים לבחון מחדש את מה שקורה בארצות הברית הם הפוליטיקאים הישראלים שלנו, ברקע המשברים הפוליטיים התכופים, והערכה כי הישראלים יצעדו לקלפיות בחצי השנה הקרובה, גם בישראל אנחנו צפויים לראות רבים המקיימים הצבעת מחאה.

הקורונה גילתה לעולם אילו נציגים עובדים בשביל הציבור, מי עובד שעות נוספות כדי לדאוג שבתי הכנסת יישארו פתוחים וכדי ששאר צרכי הדת הבסיסיים יתקיימו, ומי רואה בזה כקוץ ומנסה בכל הזדמנות לברוח מאחריות, להתפטר מהממשלה או להאשים את החרדים שלא שומרים על ההנחיות כמצופה מראש ממשלה שלא מבין את חשיבות הדת.

המגיפה הזו מצאה ראשי ערים, פוליטיקאים ומנהיגי מפלגות ברגעי מבחן משמעותיים, איש לא ציפה שיבוא יום והנציגים שלנו יידרשו להילחם על נושאי הדת הכי בסיסים, כמו קיום חתונה ותפילה במניין, אבל בפעם הבאה שנצעד לקלפי הציבור יבוא חשבון ויכניס בסד השיקולים גם את התפקוד במשבר הגדול שידעה המדינה ב-72 שנות קיומה. אז אלה שהניפו ידם בעד הסגרים וסגירת בתי כנסת ולא עשו די בכדי לגדוע את אלימות המשטרה כלפי החרדים, היכונו היכונו.

קורונה ארי קלמן דונלד טראמפ ג'ו ביידן הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד