י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מיליון בדיקות בשבועיים

צוואתו של פרופ' גמזו: לבדוק, לבדוק ושוב לבדוק

רגע לפני שהוא מפנה את מקומו בתפקיד הפרויקטור, קורא גמזו לקופות החולים ולרשויות המקומיות לעודד את הבדיקות ומכריז על מבצע לעריכת מיליון בדיקות בשבועיים הבאים

צוואתו של פרופ' גמזו: לבדוק, לבדוק ושוב לבדוק
פרופ' רוני גמזו צילום: צילומסך כאן 11

עם רגל בחוץ, בימי החפיפה עם מחליפו בתפקיד הפרויקטור, קורא פרופ' רוני גמזו לקופות החולים, לרשויות המקומיות, למורים ולגננות ולכל מי ששומע אותו, להיבדק לקורונה. רק כך, הוא סבור, נצליח לשמור על מקם הדבקה נמוך ולקטוע את שרשרת ההדבקה. אחרת, ההקלות במשק ובמערכת החינוך יביאו להתפרצות מחודשת לה היינו עדים בפרוץ הגל השני.

כדי להבטיח את בטיחות פתיחת מערכת החינוך בוצעו 20,000 מתוך 70,000 בדיקות סקר לגננות ומורות, אמר גמזו וגילה כי נמצאו כ-0.5-1% בדיקות חיוביות. "יש לממצאים הללו חשיבות מכרעת שגרמה למניעת כיתות וסגירת בתי ספר", הסביר וקרא לכל צוות הגננות והמורים להיבדק.

ולא רק לצוותים במוסדות החינוך, המסר הזה נכון לכלל האוכלוסייה. בתדרוך השבועי שמסר הכריז גמזו על מבצע לעריכת מיליון בדיקות בשבועיים. "זה המפתח להפחתת התחלואה והפעילות הזו תלויה בראשי הרשויות המקומיות", הסביר. גמזו קורא לכל ראשי הרשויות המקומיות להרחיב את היקף הבדיקות. הוא הוסיף וקרא גם למנכ"לי קופות החולים לפנות למבוטחים ולקרוא להם להיבדק, ללא כל מחסומים.

גמזו הצר על כך שלמרות שיש יכולת לבצע 100,000 בדיקות ביום מבוצעות רק 40,000. הוא קרא לפער "בזבוז של 60,000 בדיקות שהיו יכולות לאתר מאומתים נוספים וכך לקטוע שרשראות הדבקה".

הפרויקטור הודיע כי אף שיסיים את תפקידו בימים הקרובים, ימשיך ללוות ולייעץ למחליפו בתפקיד.

קורונה רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד