ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שבת חיי שרה

בעקבות חשש מהמונים: סגר יוטל על מערת המכפלה

למרות שהאירועים הרשמיים המתקיימים מידי שנה בשבת קודש פרשת חיי שרה, בוטלו השנה עקב נגיף הקורונה המשתולל. סגר יוטל על מערת המכפלה והסביבה, על מנת למנוע את הגעתם הצפויה של רבים, אשר תכננו לבוא למרות הביטול

בעקבות חשש מהמונים: סגר יוטל על מערת המכפלה
דוברות המשטרה

מידי שנה בשנה מתאספים בחברון ובקרית ארבע עשרות אלפי בני אדם בשבת פרשת 'חיי שרה', השנה בשל נגיף הקורונה הוחלט במועצת קריית ארבע-חברון לבטל את האירועים, וזאת לאחר 25 שנים שהם מתקיימים, ברציפות. 

למרות שבמועצת קריית ארבע-חברון, בנוסף לביטול הרשמי, הוסיפו וקראו לציבור לא להגיע לחברון וקריית ארבע השנה, נודע לקברניטי המקום כי ישנם רבים המתכננים לבוא למרות ביטול האירועים הרשמי, ולהמשיך את המסורת גם בזמנים הקשים.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', הוחלט הערב כי על מנת לנסות ולמנוע מאותם רבים לא להגיע ולהתאסף בחברון וקריית ארבע, יוטל סגר מרצון על מערת המכפלה והסביבה. בנוסף בימים האחרונים קיבלו תושבי המועצה המקומית מכתב מיוחד בו מפצירה בהם הנהלת המועצה שלא לארח מבקרים בפרשת חיי שרה.

ראש המועצה המקומית, אליהו ליבמן, אמר ל'ישראל היום': "יש לנו אחריות כבדה מאוד ועל כן הוחלט על ידי הגורמים השונים וכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה של אורחים מבחוץ להדק את אזור הכניסה למערת המכפלה בשבת חיי שרה".

עוד הדגיש ליבמן "האחריות של כולנו היא לא רק על קרית ארבע חברון בלבד אלא על כל מקום בארץ, אנחנו לא רוצים שחס ושלום ההדבקה תהיה פה אבל היא תופץ לכל הארץ. קרית ארבע חברון עמלה בשבועות האחרונים על מיגור נגיף הקורונה ובעזרת השם הצלחנו להפוך את המועצה לירוקה בוהקת, כדי לשמור על מספרי ההדבקה הנמוכים אנו חייבים להטיל מעין סגר על אזור המערה בתקווה ובתפילה ששנה הבאה יגיעו למקום לא עשרות אלפי יהודים אלא מאות אלפים".

פרשת חיי שרה חיי שרה חברון קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד