י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ערנות מונעת אסון

חייו של הקשיש שהחליק בביתו ניצלו בזכות השכנים

חייו של קשיש שהחליק ונפל בביתו ניצלו בזכות ערנותם ודאגתם של שכניו. במשך יממה שכב על הרצפה מבלי לא יכולת לקום. משלא ענה לטלפון הם הזעיקו את מתנדבי זק"א, שבחסדי שמים לא יצאו הפעם עם גופה. "כבר הייתי בטוח שחיי הולכים ונגמרים", סיפר הקשיש בהתרגשות

חייו של הקשיש שהחליק בביתו ניצלו בזכות השכנים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

חייו של קשיש בן 85 שהחליק ונפל בביתו ניצלו בזכות ערנותם של השכנים. אמש (חמישי) סמוך לשעה 20:00 הוזעקו מתנדבי זק"א לרחוב רחל בחיפה בעקבות דיווח של שכנים במקום, שהקשיש אותו הם מבקרים כל יום לא עונה לטלפון ולא מגיב לנקישות בדלת. השוטרים ואנשי הכיבוי פרצו לבית ומצאו את הקשיש בהכרה מלאה שוכב על הרצפה מבלי יכולת לקום עצמאית.

הקשיש סיפר שזה למעלה מיממה שהוא שוכב על הרצפה, אחרי שהחליק ונפל. "צעקתי לעזרה בכל גרוני עד שכלו כוחותיי. דפקתי על הרצפה עם הידיים והרגלים אך לא היה מי שישמע אותי. הכי קשה היה לי הקור בלילה, כל גופי רעד מהקור. כבר הייתי בטוח שחיי הולכים ונגמרים. מזל גדול היה לי שהשכנים הטובים חשבו עלי". סיפר הקשיש בהתרגשות רבה.

אהרל’ה הורוויץ מתנדב זק"א צפון סיפר בזירה כי "מדובר בגבר בן 85 שגר וחי לבדו, שכנים סיפרו לנו שבעקבות המקרים הקשים של מציאת אנשים זמן רב לאחר מותם הם מבקרים ודואגים לשכן בכל יום, היום ביצעו מספר ניסיונות לבדוק בשלומו אך ללא מענה. בערב משחששו לחייו הזעיקו את המשטרה והכיבוי. לאחר שפרצו לבית מצאו את הקשיש שוכב על הרצפה. לדבריו הוא החליק ושכב למעלה מיממה על הרצפה. ברוך השם שבזכות תשומת ליבם של השכנים נמנע כאן אסון".

יו"ר הארגון, יהודה משי זהב מסר בעקבות המקרה: "מרגש ומדהים, הסיפור הזה מצטרף לעשרות סיפורים של שכנים שהצילו את שכנם המבודדים בזכות עירנותם. הצלת חיים של ממש. בימים אלו אנו עובדים על מספר פרויקטים חדשניים כדי להציל יותר ויותר עריריים וגלמודים ולמנוע מקרי מוות מיותרים ומחרידים".

קשיש גלמוד זק"א יהודה משי זהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד