י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יוכרז בקרוב?

דרמה בארה"ב: ביידן סוגר את הפער ומתקרב לנשיאות

הפער בין נשיא ארה"ב הנוכחי טראמפ, ליריבו הדמוקרטי ביידן נמחק בהדרגתיות | מתוצאות הביניים בספירת הקולות בג'ורג'יה עולה כי האחרון מצמצם את הפער שעומד כעת על כ-665 קולות. גם בפנסילבניה הפער מזערי וביידן עלול למצוא את עצמו בקרוב ממש מוכרז באופן רשמי כנשיא הבא של המעצמה הגדולה 

דרמה בארה"ב: ביידן סוגר את הפער ומתקרב לנשיאות
ביידן עוקב אחרי התוצאות צילום: צוות קמפיין ביידן

ג'ו ביידן סוגר את הפער מהנשיא דונלד טראמפ בספירת הקולות בפנסילבניה ובג'ורג'יה, שתי מדינות שהדייר הנוכחי בבית הלבן אינו יכול להרשות לעצמו להפסיד אם הוא רוצה לשמור על תקוותיו לקדנציה שנייה.

ביידן צמצם את הפער בג'ורג'יה ל-665 קולות במהלך הלילה. וככל שהספירה נמשכת בשתי המדינות, וצבירת קולות של הצבעות מהדואר, הוא מתקרב לייעד בצעדים בטוחים.  ההצבעה בדואר היתה מועדפת על ידי המצביעים הדמוקרטיים מה שמקרב את ביידן לבית הלבן, הוא צריך עוד מדינה אחת בלבד כדי לזכות בבחירות.

בזמן שהדרמה מתרחשת ברחבי ארה"ב, אנשי הנשיא פתחו באתגרים משפטיים וטראמפ צייץ "עצור את הספירה!" מירוצים הדוקים מתקיימים גם בנבאדה ואריזונה. לביידן יש עד כה 253 קולות בחירות ולנשיא 213, על פי תחזיות CNN. אך רשת פוקס וסוכנות הידיעות AP נתנו לטראמפ את הניצחון באריזונה. כך שחברים לביידן עוד 6 אלקטורים בלבד. ניצחון בג'ורג'יה, והוא הנשיא הבא.

פנסילבניה, המדינה שיכולה לקחת את ביידן מעל רף 270 הקולות הדרוש כדי לזכות בנשיאות, תוכל להשלים את מרבית ספירותיה היום - שישי, כך אמרו גורמים רשמיים שם. סגן הנשיא לשעבר רק מאחורי טראמפ במעט יותר מ-18,000 קולות. יש לספור עשרות אלפי קולות - רובם מאזורים דמוקרטיים מאוד, כולל סביב פילדלפיה.

בג'ורג'יה, מדינה שטראמפ לא יכול להרשות לעצמו להפסיד עם 16 קולות, היתרון בהצבעה בדואר של ביידן הביא אותו ל-700 קולות מטראמפ, שכן התוצאות הגיעו ממחוז פולטון סביב אטלנטה עם 99% מקולות.

טראמפ לא יכול למצוא דרך ל-270 קולות בחירות ללא ג'ורג'יה ופנסילבניה, כך שסיכוייו להבטיח בחירה מחדש ישתנו בהתפתחויות בשתי המדינות בשעות הקרובות.

אך ביום חמישי בלילה, טראמפ שלח למעשה סימן כי אין בכוונתו לעזוב את השלטון ללא מאבק אם בסופו של דבר יפסיד בבחירות.

ג'ו ביידן דונלד טראמפ הבחירות בארה''ב פנסילבניה ג'ורג'יה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד