י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נשלל מקורונה

מקרה נדיר: נדבק במלריה, הגיע לישראל ומת

קצין במיל' בצה"ל, תושב נהריה, שביקר באפריקה חזר לישראל ואובחן כסובל ממלריה - שאינה שכיחה כלל בישראל, מצבו הידרדר ואתמול נקבע מותו

מקרה נדיר: נדבק במלריה, הגיע לישראל ומת
חדר מיון נשימתי חדש במרכז הרפואי לגליל צילום: רוני אלברט

שב מאפריקה עם המלריה: השבוע דווח כי תושב נהריה שביקר באפריקה וחזר כשהוא סובל מחום גבוה, אובחן כחולה במלריה. אך האיש, אל"מ במיל' משה זרקה, בן 60, ששימש בעבר כראש מחלקת שבויים ונעדרים באגף המודיעין ועתה חלה במחלה שנחשבת לנדירה בישראל לא החלים, ואתמול נקבע מותו.

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר כי ביחידה לטיפול נמרץ שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה נקבע מותו של גבר חולה מלריה. החולה הגיע בתחילת השבוע לחדר המיון, והתלונן על חום גבוה מזה ארבעה ימים ותחושת בלבול. לאחר תשאול, הוא סיפר שחזר מאחת ממדינות אפריקה.

בבית החולים חשדו שהוא נדבק בקורונה, אך לאחר שנשללה מחלת הקורונה, התגלה כי הוא נדבק במלריה, מחלה זיהומית המצויה באזורים טרופיים אך כמעט ואינה מוכרת בישראל.

הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ, שם קיבל טיפול ייעודי ממוקד למלריה וטיפול תומך נוסף. אך הטיפול לא הועיל, ותוך שעות ספורות, ביום שלישי האחרון, חלה הידרדרות גדולה במצבו.

במשך יומיים וחצי היה החולה במצב קשה, מורדם ומונשם, ולמרבה הצער נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

מנהל היחידה לטיפול נמרץ, ד"ר ניקולה מחול, אמר כי "ההידרדרות במצבו של החולה היתה מהירה מאוד, והוא סבל מקריסה רב מערכתית, כולל מערכות הכליות, הדם והמוח. אני מבקש מכל אדם המגיע ממדינה טרופית וסובל מחום גבוה, להגיע מיידית ובדחיפות האפשרית לחדר המיון, זאת כדי למנוע את התפשטות המחלה וגרימת נזקים שעלולים להיות בלתי הפיכים".

עוד נמסר מבית החולים כי "אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות".

קורונה מלריה נהריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד