ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
קרב משפטי החל מיום שני

מה עשה טראמפ בזמן ההכרזה על ביידן כנשיא

בבוקרו של יום השבת לפי שעון ארה"ב הכריזו כלי התקשורת המובילים על ניצחונו של ג'ו ביידן כנשיא ה-46. בו בעת הנשיא המכהן התעסק במשחק החביב עליו | קמפיין טראמפ הגיב להכרזה הלא רשמית וקבע כי ביידן לא ניצח: "החל מיום שני, הקמפיין שלנו יתחיל לפנות לבית המשפט כדי להבטיח שמלוא החוקים בבחירות יושמו על הזוכה הראוי", הבטיחו

מה עשה טראמפ בזמן ההכרזה על ביידן כנשיא
הנשיא טראמפ משחק גולף צילום: מתוך אינסטגרם

בשעה 11:25 שעון ארה"ב, בבוקר יום השבת, הוכרז ג'ו ביידן על ידי רשתות הטלוויזיה וסוכנות הידיעות אי.פי. כנשיאה הבא של ארצות הברית, בו בעת הנשיא המכהן דונלד טראמפ שיחק גולף כאילו הוא לא מתוח וכבר יודע את התוצאות.

רשתות CNN , NBC, ABC, CBS, AP ו-USA Today כולם יצאו יחד בהכרזה, ורשת 'פוקס ניוז' שהלכה בארבע השנים האחרונות עם הנשיא טראמפ, הלכה בעקבותיהם כעבור 10 דקות.

הנשיא הנבחר ביידן צפוי לשאת בשעות הקרובות נאום לאומה. בינתיים הוא הסתפק בציוץ בטוויטר, בו כתב: "אמריקה, כבוד שלי שבחרת בי להנהיג את ארצנו הגדולה. העבודה שלפנינו תהיה קשה, אבל אני מבטיח לכם את זה: אני אהיה נשיא לכל האמריקנים - בין אם הצבעתם בשבילי ובין אם לא. אני אשמור על האמון שנתתם בי".

עוד אמר ביידן: "הדמוקרטיה פועמת עמוק בלב אמריקה, עם סיום הקמפיין הגיע הזמן לשים את הכעס והרטוריקה הקשה מאחורינו ולהתכנס כאומה, הגיע הזמן שאמריקה תתאחד ותתרפא. אנחנו ארצות הברית של אמריקה. ואין שום דבר שאיננו יכולים לעשות אם נעשה זאת ביחד'.

מנגד, הקמפיין של טראמפ פרסם הצהרה בשמו של הנשיא ה-45 דונלד ג'יי טראמפ, בה נכתב כי ביידן אינו המנצח וכי הוא ייאבק הלאה במאמצים משפטיים לגבי הקולות במדינות שונות.

להלן ההצהרה המלאה: "כולנו יודעים מדוע ג'ו ביידן ממהר להצטייר כזוכה, ומדוע בני בריתו בתקשורת מנסים כל כך לעזור לו: הם לא רוצים שהאמת תיחשף. העובדה הפשוטה היא שהבחירות הללו רחוקות מלהסתיים. ג'ו ביידן לא הוסמך כזוכה במדינות כלשהן, שלא לדבר על אף אחת מהמדינות שבמחלוקת, או מדינות בהן הקמפיין שלנו ילך לאתגרים משפטיים ולגיטימיים שיכולים לקבוע את המנצח הסופי. בפנסילבניה, למשל, לא קיבלו המשקיפים החוקיים גישה משמעותית לצפות בתהליך הספירה. הצבעות משפטיות מחליטות מי הוא הנשיא, ולא בתקשורת החדשות".

"החל מיום שני, הקמפיין שלנו יתחיל לפנות לבית המשפט כדי להבטיח שמלוא החוקים בבחירות יושמו על הזוכה הראוי. העם האמריקני זכאי לבחירות כנות: פירושו לספור את כל ההצבעות החוקיות ולא לספור פתקים בלתי חוקיים. זו הדרך היחידה להבטיח לציבור אמון מלא בבחירות שלנו. נותרנו מזועזעים כי קמפיין ביידן מסרב להסכים עם העיקרון הבסיסי הזה ורוצה שהצבעות ייספרו גם אם הן הונאות, או מועברות על ידי מצביעים שאינם כשירים או שמתו. רק מפלגה העוסקת במעשים פסולים תשאיר משקיפים מחוץ לחדר הספירה שלא כדין - ואז תילחם בבית המשפט כדי לחסום את גישתם". לשון ההצהרה.

ג'ו ביידן דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 גולף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד