י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

אושרה הרכיבה על אופניים חשמליים: מגיל 14

עכשיו זה חוקי: מהיום ניתן לרכב על אופניים חשמליים בעלי הספק מירבי של 250 וואט. הגיל המינימלי של הרוכב הוגבל ל-14 שנים. שר התחבורה: "זהו צעד חשוב לעידוד השימוש באופניים בישראל"

אושרה הרכיבה על אופניים חשמליים: מגיל 14
מנח זרקא

החל מהיום ניתן לייבא לארץ אופניים עם מנוע עזר חשמלי, זאת לאחר שהתקנה המתירה את השימוש באופניים החשמליים פורסמה ברשומות. השימוש באופניים חשמליים בארץ התאפשר לאחר ששר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, חתם על תקנה חדשה המתירה את השימוש באופניים עם מנוע עזר חשמלי. על פי התקנה החדשה ניתן לייבא לישראל אופניים חשמליים בעלי הספק מרבי של 250 וואט שמהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. הגיל המינימלי של רוכב האופניים הוגבל ל-14 שנים.

עד כה הוגדרו אופניים עם מנוע עזר כאופנוע לכל דבר אולם מאחר והכלי לא עמד בתקינה לא ניתן היה לרשום אותו בארץ ולתת לו רישיון רכב.יצויין כי השימוש באופניים חשמליים הוגדר עד כה כעבירה על תקנות התעבורה.

שר התחבורה ציין כי לאופניים חשמליים יש חשיבות גדולה כאמצעי תחבורה חלופי לרכב הפרטי בעיקר בשל תרומתם להפחתת הגודש בדרכים ולהקטנת זיהום האויר. "בדומה לאופניים רגילים, אופניים עם מנוע עזר חשמלי מאפשרים גמישות בתכנון הנסיעה והם מהווים פיתרון יעיל וזול לבעיות חנייה במרכזי הערים" הוסיף כץ.

שר התחבורה חתם על התקנה המאפשרת את השימוש ברכב חשמלי בעקבות בקשות רבות של רוכבי אופניים ובמטרה לעודד את השימוש ברכב בלתי מזהם. במשרד התחבורה צופים ביקוש רב לאופניים החשמליים לאחר שבשבועות האחרונים התקבלו באגף הרכב שבמשרד התחבורה בקשות רבות של יזמים המתעניינים ביבוא של האופניים החשמליים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד