ד' סיון התשפ"ד
10.06.2024

בית שמש בתנופת בניה: היתרונות והחסרונות

עם סיום מכרזי המנהל, עוברת העיר בית שמש לתקופה של פיתוח והרחבת העיר • בעיר קיימים שני שטחי ענק למגורים • 'בחדרי חרדים' יצא לבדוק את היתרונות והחסרונות בכל אחד מהמתחמים

בית שמש בתנופת בניה: היתרונות והחסרונות

רגע לפני ההכרזה הרשמית על הזוכים בהתמודדות על קרקעות רמת בית שמש ג', שנערך על ידי מכרז מנהל מקרקעי ישראל, יוצא הזוכה הגדול של השבועות האחרונים, לשיווק מאסיבי של דירות באותו איזור ממש.

כפי שפרסם אתר 'בחדרי חרדים', בימים האחרונים נחתם הסכם אופציה לגיבוש קבוצת רכישה חרדית ובניית 1,500 דירות על קרקע בשטח של 200 דונם בבית שמש, בשכונת רמת בית שמש א'. הסכם האופציה נחתם בין איש העסקים החרדי אוסקר רובינפלד, תושב שווייץ, לבעלי הקרקע, האחים חיים ואריה גולובנציץ, בהיקף של 400-300 מיליון שקל.

לפי הסכם האופציה, גיבוש קבוצת הרוכשים יעשה בפרק זמן של שלושה חודשים עם אפשרות להארכה לשנה, ויטופל על ידי רו"ח משה ליאון, שותף מנהל במשרד רו"ח ליאון-אורליצקי ושות', לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה. המשרד מנוהל על ידי רו"ח יצחק שטלברג, שישמש המלווה ונאמן כספי הרוכשים.

הקרקע היא חלק ממתחם בשטח של 1,000 דונם ליד רחוב נחל ערוגות בשכונת רמת בית שמש א'. הקרקע בבעלות פרטית של האחים גולובנציץ ועליה תוכנית בניין עיר מאושרת לבניית 3,029 יחידות דיור. התוכנית כוללת בנייה ופיתוח מבני ציבור, מרכזים מסחריים, שטחי קהילה וצורכי דת.

למותר לציין, את העדיפות שיש לרכישת דירה מקבלן פרטי על רכישת דירה באמצעות עמותות. מלבד חוסר הוודאות שתלווה את הרוכשים בקרקעות שישווקו על ידי עמותות, שחלקם חסרות נסיון קודם בבניה, ישנם כשלים רבים שיכולים ללוות את הרוכשים.

הקרקעות שנרכשו על ידי רובינפלד, עברו את כל החסמים הבירוקרטיים, והם מוכנים לקלוט את הטרקטורים שיחלו בעבודות הבניה עובר לעשייתן. בקרקעות אותם משווק המנהל, טרם התקבלו כל האישורים הנדרשים.

מלבד זאת, בקרקעות הפרטיות נעשו עבודות הפיתוח הנדרשות לצורך התחלת הבניה, מה שאין כן בקרקעות המנהל שם דרוש עבודת פיתוח מקיפה בכדי להתחיל בבניה. ואם לא די בכך, קרקעות המנהל ממוקמות באזור הררי שם נדרש עבודות פיתוח שיעלו הון עתק, להבדיל מהקרקעות הפרטיות שנמצאות באזור מישורי יחסי, ונח יותר לבניה.

מי שעדיין נמצא בעיצומה של הריצה לכיוון קרקעות המנהל, נבשר לו כי סיכוי גדול שבמהלך ריצתו הוא רומס מספר קברי קדמונים. האוכלוסיה המתגוררת ברמת בית שמש ב', המורכבת מחוגים קנאיים, כבר מכינים את מודעות הרחוב שיבשרו על הפגנות ענק נגד חילולי קברים, מה שיכול לעכב את הליך הבניה בלא מעט זמן.

המחסור בקרקעות בבית שמש לצד הביקושים לבנייה הפכו את רמת בית שמש לאטרקטיבית ביותר בשוק הנדל"ן החרדי וגרמו להאצה בחתימת עסקת הענק. את הקרקע רכשו האחים גולובנציץ בראשית שנות ה-90', ומאז ועד תחילת 2000 קידמו תוכנית בניין עיר. את הקרקע לא הוציאו לשיווק עד היום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד