ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אמור לי מי חבריך?

העולם הערבי מברך את הנשיא החדש: האחים המוסלמים הצטרפו לברכות

תוצאות הבחירות בארה"ב הפסדו המר של טראמפ וניצחונו הדחוק של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן טלטלו את העולם כולו | בעוד מדינאים ובכירים רבים כבר שיגרו את ברכותיהם, בעולם הערבי לא נותרים אדישים ומצטרפים אף הם לחגיגות 

העולם הערבי מברך את הנשיא החדש: האחים המוסלמים הצטרפו לברכות
שליט האמירויות מוחמד בן זאיד צילום: מתוך טוויטר

העולם הערבי הצטרף למנהיגי העולם וברך את ג'ו ביידן על זכייתו בנשיאות ארצות הברית, ‏נשיא מצרים א-סיסי הראשון ממנהיגי מדינות ערב לברך את ביידן על ניצחונו בבחירות.

מלך בחריין שלח איגרת ברכה לרגל זכייתו בבחירות. גם השליט בפועל של האמירויות, מוחמד בן זאיד, בירך. האחים המוסלמים הצטרפו גם הם

‏ארגון האחים המוסלמים בירך את ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות בארה"ב וקרא לממשל הנבחר "לבחון את המדיניות שלו המסייעת לדיקטטורות, העם האמריקני הוכיח בבחירה בביידן שהוא מסוגל לכפות את הרצון שלו". נמסר בהודעה. כך דווח רועי קייס בכאן 11.

מלך ירדן, עבדאללה השני, השקיע בברכה לביידן לרגל זכייתו כולל תמונה "אני והנשיא החדש", המלך כתב: "ברכות לנשיא הנבחר ג'ו ביידן, ולסגניתו קמלה האריס, אני מצפה לעבוד איתכם לקידום המשך השותפות ההיסטורית המוצקה בין ירדן לארצות הברית, לטובת המטרות המשותפות שלנו לשלום, יציבות ושגשוג".

אמיר קטאר תמים בן חמד אאל ת'אני, בירך את ביידן וסגניתו וכתב: "ברכות לנשיא הנבחר ג'ו ביידן, ולסגניתו הנבחרת קמלה האריס, איחולי לאזרחי ארצות הברית, ואני מצפה לעבוד יחד להמשך חיזוק הידידות בין מדינותינו".

גם ‏סולטאן עומאן, היית'ם בן טארק, שלח איגרת ברכה לביידן לכבוד זכייתו. ‏אמיר כווית ויורש העצר הכוויתי שלחו גם הם ברכה לביידן לרגל זכייתו בבחירות.

גם ‏נשיא לבנון, עון, בירך את ג'ו ביידן על זכייתו באיגרת ברכה: "מקווה שהאיזון ביחסי ארה"ב לבנון יחזרו באופן שישרת את האינטרסים של שני העמים".

יועצו של ראש הרשות הפלסטינית, נביל שעת', אומר לסוכנות הידיעות הטורקית אנאדול בתגובה על זכיית ביידן: "לא היה יותר גרוע מעידן טראמפ וההיפטרות ממנו הישג/רווח.

בכירת הרשות הפלסטינית, חנאן עשראווי אף בירכה על הפסדו של טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית. לדבריה, יש לטפל בטראמפיזם בזהירות ולהשיב את המשוואה ההומנית, המוסרית והחוקית אל ארה"ב והעולם.

מנהיג חמאס לשעבר ח'אלד משעל הגיב על תוצאות הבחירות: "הרוע סר מאיתנו עם סילוקו של ממשל טראמפ", כך מוסר ערוץ אל-אקצא.

ארגון הג'יהאד האיסלאמי מגיב לפרסום תוצאות הבחירות ואומר לסוכנות הידיעות התורכית "אנאדול", כי אינו צופה כל שינוי במדיניות בממשל החדש בסוגיה הפלסטינית, וכי יש להם ניסיון מר בעבודה עם ממשלים קודמים.

מוניר אלג'אר'וב, מדוברי תנועת פתח: טראמפ נכנס אל הרשימה השחורה של נשיאים מכהנים הנכשלים להיבחר בשנית בשל מדיניותו שסיכנה את היציבות והביטחון בעולם כולו, מדיניות אשר פגעה בפלסטינים וביקשה לגמול לישראל על הכיבוש. טראמפ יצלול אל תהומות השיכחה, בעוד הבעיה הפלסטינית תמשיך להוות כתובת עבור רודפי-הצדק, כלשונו.

העולם הערבי ג'ו ביידן האחים המוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד