י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר נאום הניצחון

כבר לא חוששים: נתניהו, גנץ ואשכנזי מברכים את ביידן

תוצאות הבחירות בארה"ב הוכרזו בכלי התקשורת אחרי מאבק צמוד ומורט עצבים, והחשש ממהפך עשה את שלו | כעת, אחרי נאום הניצחון שנשא הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, מיהרו רה"מ נתניהו ושר הביטחון גנץ לברך על הניצחון ולהודות לנשיא היוצא על קדנציה ברוכה שמסתיימת

כבר לא חוששים: נתניהו, גנץ ואשכנזי מברכים את ביידן
נתניהו וביידן צילום: חיים צח, לע"מ

למרות אי הוודאות בארצות הברית, גם לאחר נאום הניצחון וההכרזה בכלי התקשורת כי ג׳ו ביידן נבחר לתפקיד נשיא ארצות הברית ה 46, בישראל מברכים הבוקר (ראשון) את הנשיא הנבחר.

מאז מוצאי השבת אז הוכרז באופן מעשי כי ביידן השיג את האלקטורים הדרושים לשמש בתפקיד נשיא ארצות הברית, רבים חגגו ומדינאים מרחבי העולם שיגרו את ברכותיהם. ורק בשל הטענות של הנשיא הנוכחי דאנלד טראמפ כי הוא ניצח אחרי שטען לזיופים הישראלים היו בדילמה ושמרו בישראל שתיקה עד הבוקר.

כאמור, למרות שהסיכוי למהפך שואף לאפס, בישראל נזהרו תחילה שלא להכעיס את טראמפ, ובמוצאי שבת בכירי המדינה לא פרסמו הודעת ברכה לנשיא הנבחר ביידן, עד לאחר נאום הניצחון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את ביידן "מזל טוב⁦‪ ג׳ו ביידן וקמילה האריס", כתב בטוויטר,‬⁩ "ג'ו, יש לנו קשר אישי ארוך וחם כמעט 40 שנה, ואני מכיר אותך כידיד גדול של ישראל. אני מצפה לעבוד עם שניכם בכדי לחזק את הברית המיוחדת בין ארה"ב לישראל".

ראש הממשלה נתניהו אף בירך והודה לנשיא היוצא דאנלד טראמפ, בטוויטר הוא כתב, ״תודה ⁦‪ דאנלד טראמפ‬⁩ על הידידות שהראית למדינת ישראל ולי באופן אישי, על הכרתך בירושלים ובגולן, בעמידתך מול איראן, בהסכמי השלום ההיסטוריים ובהבאת הברית האמריקאית-ישראלית לגבהים חסרי תקדים״.

מייד לאחר נאום הניצחון שר הביטחון בני גנץ מיהר לצייץ: "ככל שתוצאות הבחירות הופכות סופיות, אני משגר את ברכותיי מכל הלב ⁦‪                                     לג׳ו ביידן תומך ותיק וידיד ישראל, ולסגינתו קמלה האריס שעשתה היסטוריה כאישה הראשונה שמונתה לסגנית הנשיא״.

גנץ הוסיף ״אני מצפה להמשיך ולהעמיק את הקשר האיתן וקשרי ההגנה החזקים בין עמינו, כבעלי ברית במאמץ לחזק את הדמוקרטיה, היציבות והשלום ברחבי העולם״, תוך שהוא מברך ומודה לנשיא היוצא.

‏״המזרח התיכון נקט צעדים גדולים לעתידה בזכות הנהגתו הנועזת של הנשיא טראמפ בארבע השנים הללו, ועל כך אנו אסירי תודה״.

גם שר החוץ גבי אשכנזי בירך את הנשיא הנבחר ביידן, ״זהו כבוד לברך את הנשיא הנבחר⁦‪ גו ביידן‬⁩ וסגנית הנשיא קמלה האריס על ניצחונם בבחירות״.

השר אשכנזי הוסיף :ידידותו של הנשיא הנבחר והתיאום המובהק של התמיכה בישראל נמשכות כמעט חצי מאה. אני מאמין מאוד שתחת הנהגתו הברית האסטרטגית הכרחית בין שתי מדינותינו תמשיך לפרוח ולשגשג״.

ג'ו ביידן ביבי נתניהו בני גנץ ניצחון גבי אשכנזי דונאלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד