ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תורה ועבודה

יודעים להתפלפל? עכשיו אתם יכולים לעשות מזה קריירה

תחום הטוענים הרבניים בישראל נמצא בתנופה אדירה כאשר ע”פ ההערכות, כ-10,000 תיקים בשנה נערמים בבתי הדין הממשלתיים • הבשורה הייחודית של המרכז ללימודי תורת המשפט בישראל, תופסת תאוצה אצל מאות אברכים בישראל ומאפשרת גם להיות בקיא בהלכה וגם לפרנס את המשפחה בכבוד

יודעים להתפלפל? עכשיו אתם יכולים לעשות מזה קריירה
אברך צילום: שאטרסטוק

הבשורה הייחודית של מלמ - המרכז ללימודי תורת המשפט בישראל, תופסת תאוצה אצל מאות אברכים בעשרות כוללים בישראל ומאפשרת גם להיות בקי בהלכה וגם לפרנס את המשפחה בכבוד

השאיפה של כל בן תורה היא להיות שקוע בעסק התורה מבוקר עד ערב, ואכן עם ישראל זכה ואברכים רבים ממיתים עצמם באהלה של תורה תוך מסירות נפש אמיתית.

אך דא עקא שאצל המוני משפחות נוצר לחץ כלכלי שלא מאפשר לגמור את החודש בשל יוקר המחיה, החזרי משכנתאות, שכר לימוד וכדומה כאשר אברך כולל ממוצע מקבל מלגה של כ-2,000 ש"ח במקרה הטוב, ומשכורת ממוצעת של אישה העוסקת במקצועות ההוראה אינה מכניסה יותר מכמה אלפים בודדים.

בבתים רבים נוצר לחץ כלכלי הפוגע לא רק בהתמודדות עם ההוצאות השוטפות אלא גם במצב הנפשי ושמחת החיים, ואכן אברכים רבים נקרעים בין הצורך האמיתי לפרנס בית, לבין השאיפה המרכזית של כל בן תורה  - לעסוק בהוויות אביי ורבא כל היום כולו.

תורה וגדולה במקום אחד - המהפכה שסוחפת את הכוללים.

מכון 'תורת המשפט' זיהה כבר לפני שנים רבות את הצורך האמיתי, ובעמל רב פיתח שיטת לימוד ייחודית המועברת ע"י רבנים ודיינים מהשורה הראשונה ומכשירה בכל שנה עוד ועוד רבנים, דיינים וטוענים רבניים.

הבשורה הגדולה היא שאפשר להיות שקוע בתורה ולהעמיק בה, בד בבד עם משכורת מכובדת שמאפשרת רוגע נפשי ויישוב הדעת, אם זה רבנות שמעניקה ידע עצום ושליחות קדושה של הוראה ופסיקת הלכות, אם דיינות שחוקרת ובודקת את הדין לעומקו עד לאמיתות התורה ואם טוען רבני הבקי בהלכות ממוניות רבות ובדיני משפחה ומשתכר עשרות אלפי שקלים בחודש.

תחום הטוענים הרבניים בישראל נמצא בתנופה אדירה כאשר ע”פ ההערכות, כ-10,000 תיקים בשנה נערמים בבתי הדין הממשלתיים, והדיונים הולכים ומתרבים גם בבתי הדין הפרטיים הפועלים בקהילות השונות בארץ. אך בעוד בישראל מספר עורכי הדין עומד על יותר מ- 50,000 עורכי דין למיליון נפש (!), מספרם של טוענים רבנים בישראל הוא זעום ביותר, ועומד על כ-200 טוענים רבניים בלבד, האמורים לשרת אוכלוסייה של כמיליון שומרי תורה ומצוות בישראל המעדיפים לדון בדיני תורה, מגמה שב”ה הולכת ומתחזקת בשנים האחרונות. לא קשה להעריך את הפוטנציאל העצום הכרוך בשוק המשווע לתוספת של טוענים רבניים.

ועוד לא דיברנו על השכר.. ע”פ הערכות מקצועיות הסכומים נעים בין 20,000 ₪ ל-100,000 ₪ בממוצע עבור כל תיק, כשהממוצע הוא  26,000 ₪ שכר חודשי.

למה דווקא מכון תורת המשפט?

ל”מכון תורת המשפט” ניסיון רב בהעברת קורסים והכשרת תלמידים למבחנים בנושאים תורניים שונים והתמחות רבה ביותר להצלחה במבחני הרבנות הראשית לישראל. המכון פיתח שיטת לימוד חכמה ומתקדמת בשילוב חומרי עזר יעילים המאפשרים לימוד איכותי המשלב עומק והיקף מיסודות הדינים בסוגיה עד לפסיקת אחרוני זמנינו.

מכון “תורת המשפט” רואה לעצמו חובה שהיא זכות להעניק לכל תלמיד וצורב את כל הכלים הנדרשים להצלחתו המליאה הן בהענקת כלים מתאימים לרכישת הידע הנדרש, והן במעקב וליווי צמוד לצליחת כל מסלול המבחנים בהצלחה רבה.

מכון תורת המשפט מאמין כי מגיע לתלמידיו את הטוב ביותר, לשם כך נבחרו טובי המרצים והדיינים, וכל סגל המכון הינם דיינים מומחים הבקיאים בחומר הנלמד ובעלי כושר הסברה ממצה ובהיר. כל סגל המרצים במכון תורת המשפט הינם דיינים ורבנים מוסמכים אשר התמחו בהעמדת תלמידים והכשרתם באופן המיטבי למבחני הרבנות הראשית ולמבחני מינהל בתי הדין.

טוען רבני תורה ועבודה פרנסה לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד