י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חנוכה תחת סגר?

ראשת בריאות הציבור: "סגר כללי בעוד חודש - דבר שיכול לקרות"

ראשת בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי הבהירה הבוקר כי לאור מקדם ההדבקה שעדיין גבוה ועומד על יותר מ-1, סגר בעוד חודש הוא "בהחלט דבר אפשרי" 

ראשת בריאות הציבור: "סגר כללי בעוד חודש - דבר שיכול לקרות"
חנוכה צילום: pixsabay

אחרי פסח תחת סגר, חגי תשרי תחת סגר, האם גם את ימי החנוכה נחגוג בצל סגר? ראשת שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס הבהירה הבוקר כי סגר כללי בעוד חודש הוא "בהחלט דבר שיכול לקרות". המשמעות היא שאם לא יהיה שינוי במקדם ההדבקה, ולצד פתיחת החנויות וכן מוסדות החינוך, התחלואה תעלה וכך נגיע לחנוכה כאשר נתוני התחלואה יחייבו הטלת סגר נוסף.

אלרעי הבהירה בראשיון שנערך עמה ב'כאן רשת ב' כי מאחר ומקדם ההדבקה של נגיף הקורונה הגיע ל-1, ולאור הפתיחה המתוכננת של המחסר וכן מוסדות החינוך, הצפי הוא שהתחלואה תעלה ואם כך לא יהיה מנוס מסגר. נציין כי גם בכיר הממשלה אמר היום כי "נראה שרה"מ איבד שליטה בתוך קבינט הקורונה ושם לא מתייחסים לעמדת משרד הבריאות".

לדברי אלרעי "אם פתיחה לא מרוסנת של המשק תמשיך, אם הקבינט ימשיך לקבל החלטות שהם בניגוד להמלצות של משרד הבריאות – זה בהחלט יכול להביא אותנו למצב שהמגפה יוצאת משליטה".

נזכיר, כי גם לפי תחזית אמ"ן, מגמת הירידה בתחלואה נבלמה. גם במכון וייצמן הציגו היום נתונים לפיהם מספר הנדבקים השבוע ירד רק ב-2%, ומקדם ההדבקה הכללי עומד על כמעט 1, 0.99 ליתר דיוק. פרופ' ערן סגל אמר כי מקדם ההדבקה לפי חולים קשה עלה ל-0.91 ולפי מאושפזים במצב קל 0.85. סגל הוסיף כי לפי מתווה היציאה לא ניתן לבצע כעת הקלות נוספות, לאור נתוני התחלואה. אם מקדם ההדבקה יוסיף לעלות, צפויות ההקלות הבאות להיעצר. 

 

קורונה חנוכה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד