י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הבדיקה הזולה בארץ

היבדק וטוס: מעבדות הקורונה בנתב"ג ייחנכו השבוע

לאחר עיכובים שונים הוקמו בנתב"ג מעבדות לבדיקת קורונה מהירה, עבור הטסים לחו"ל. כמה תעלה בדיקה ותוך כמה זמן נקבל את התשובה?

היבדק וטוס: מעבדות הקורונה בנתב"ג ייחנכו השבוע
נתב"ג צילום: משה שי, פלאש 90

לאחר עיכובים חוזרים ונשנים, בין השאר מצד משרד הבריאות שלא ניפק את האישורים המתאימים, השבוע יפתחו לקהל עמדות לבדיקות קורונה מהירות בנמל התעופה בן גוריון, שישרתו את ציבור הטסים לחו"ל המתבקשים להציג בדיקת קורונה שלילית עם נחיתתם במדינת היעד, במטרה להימנע מבידוד או כתנאי לכניסה למדינה.

העמדות יפעלו בשני מסלולים שונים. מסלול לבדיקה רגילה, עם תוצאה שתתקבל תוך 14 שעות במחיר של כ 45 שקלים, המיועד בעיקר עבור אלו המתגוררים בסמוך לנמל התעופה. המסלול המהיר יספק תשובה תוך 4 שעות מרגע ביצוע הבדיקה והוא כרוך בתשלום של כ 145 שקלים – עדיין זול יותר מרוב בתי החולים והמכונים הרפואיים בארץ העורכים בדיקות קורונה בתשלום.

המסלול המהיר ישרת את אלו המבקשים להגיע לנמל התעופה, לבצע את הבדיקה ולהמתין לתוצאותיה ולעלות מיד למטוס. את המעבדות תפעיל חברת 'אומגה' שזכתה במכרז שפורסם להקמת המעבדות, עם התחייבות לזמן תגובה מהיר ולמחיר הנקוב במכרז.

יצוין כי בכל העולם הוקמו מעבדות דומות בנמלי תעופה מרכזיים. ההבנה היא כי רק כך ניתן יהיה לפתוח את השמים ולאפשר טיסות בין המדינות מבלי שהנגיף יתפשט ויעבור בקלות בין מדינה לאחרת, כפי שארע בתחילת התפרצות המגפה.

 

קורונה נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד