ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

זאת הייתה שבת גישמאק עד שמשהו השתבש במערכת….

האירוע שעבר דובי שכטמן בשבת האחרונה היה הקש ששבר את גב הגמל • זהו סיפור על 'תקל' קטן שעושה את ההבדל הגדול בין שבת מוצלחת לשבת מדכדכת

זאת הייתה שבת גישמאק עד שמשהו השתבש במערכת….
תה עם ספר קריאה צילום: Unsplash

היה זה ביום שבת האחרון בפרברי פתח תקווה, באמצע חור גאוגרפי בלתי חשוב במרכז ארץ ישראל.

דובי שכטמן סיים את הסעודה בסיפוק, התיר את החגורה הלוחצת על בטנו ושחרר אנחת רווחה. "שרהלה, הקינוח עם הסופלה היה סוף הדרך, שלא לומר סופלה של הדרך". כן, הומור לא היה הצד החזק שלו, אבל מה רע בפרגון שגורם לאשה לחייך ומה רע בתחושת הגישמאק שליוותה אותו כל הדרך לגלישה על הספה המרווחת בסלון, כשהוא מפנה לעצמו מקום בין ערימת העיתונים הבלתי נגמרת.

הוא הסיר את משקפיו מעל עיניו והחל לחטט עם המוט הימני באוזנו, תוך שהוא קורא בעיון רב את הטור של גרילק בעיתון משפחה.

ואז זה צץ לו, חורף! מה יותר מתאים מתה קמומיל רותח ומהביל שיתן טוויסט רציני לקריאה השגרתית של כל שבת.

דובי שהיה שקוע עד למחצית גופו בתוך ספת דמוי העור, הקים את עצמו אחר טרחה מרובה ועשה פעמיו אל עבר המטבח כשהוא לא מסיר מידיו את העיתון לרגע. הוא גמע בשקיקה כל מילת פרשנות על הדחתו הצפויה של טראמפ ובלא משים שפך מחצית מתמצית התה על השיש. לאחר גערה של שרהלה אשתו הוא התעשת, מילא כדי צורכו את תמצית התה בכוס, ערבב בה כפית סוכר יחד עם דבש ולימון משומר מבקבוק ואחר כך שפך לתוכה מים ממיחם השבת.

על פניו הייתה ניכרת הבעת אושר בלתי ניתנת להסתרה. "וקראת לשבת עונג" מלמל לעצמו כל הדרך חזרה לספה.

הוא החל ללגום ואז… שוד ושבר. התה קר כקרח! העיתון נשמט באחת אל הקרקע והבעת פניו התחלפה להלם מוחלט. טעם התה היה דלוח ובלתי ניתן לשתיית אדם.

לאחר ועדת חקירה מעמיקה התגלה כי כשהיה בתפילה, אחד מהזאטוטים טיפסו על כסא וכיבו את המיחם (ורק בנס ניצלו מכוויה חמורה).

אין צורך להכביר בתיאורים. עד סוף השבת אווירת נכאים שררה בבית משפחת שכטמן, כשאפילו הסופלה החם לא חיפה על העצב המר שאפף את אדון שכטמן באותה שבת.

ביום ראשון שיתף דובי את החברותא הוותיק שלו במאורעות השבת. "אתה מספר לי?", שאל ביובש החברותא "למי זה לא קורה? לי קרה לא פעם ולא פעמיים שהלך לי הקפה בבוקר של שבת. אתה שם מים, קפה, סוכר וחלב ופתאום מגלה שזה פושר ודוחה. אין ספק זה פשוט הורס את השבת". שיתף בעצב.
"אבל יש לזה פתרון" אמר לפתע עם ניצוץ בעיניים. "מאז שקניתי את בר המים של נועם 1 אני נהנה ממים חמים גם בשבתות וחגים, ללא תקלות, ללא חשש הלכתי וכן נהנה ממים טעימים עם סינון מתקדם ביותר".

דובי שלא רצה לחוות שוב את הזוועה, נטל את עצת החברותא ומיהר אחרי הסדר לרכוש את המכשיר המתקדם. מאז הוא סמוך ובטוח כי את החורף הבא הוא יעביר בעונג אמיתי. עם המון כוסות תה מהבילים ומשה גרילק אחד.

אין לכם עדיין מכשיר מיניבר למים מסוננים חמים וקרים ואתם רוצים ליהנות מחורף מושלם ובריא? השאירו פרטים ונחזור אליכם>>>  

 

נעם1 מים חמים בר מים בר מים כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד