ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ברוך דיין האמת

אבל באנטוורפן: הצדיק של העיר הלך לעולמו

הגאון הצדיק רבי שמואל אברהם צבי גרינפלד זצ"ל, מזקני ופארי רבני חסידות בעלזא, שכונה בפי כל 'הצדיק מאנטוורפן' הלך לעולמו בשם טוב בגיל 94

אבל באנטוורפן: הצדיק של העיר הלך לעולמו
רבי שמואל אברהם צבי גרינפלד זצ"ל צילום: ארכיון הרב שוומנפלד

ברוך דיין האמת: בלב כבד ויגון קודר הודיעו היום (ראשון) באנטוורפן שבבלגיה על פטירתו בשיבה טובה של האי גברא רבא ופרישא, הצדיק מאנטוורפן, הגאון רבי שמואל אברהם צבי גרינפלד זצ"ל, מזקני ופארי חסידי בעלזא, שנפטר לבית עולמו היום בגיל 94. 

המנוח זצ"ל, נולד בח"י אלול תרפ"ו בלדוז' שבפולין, לאביו רבי משה חיים גרינפלד זצ"ל. בח"י אלול תרצ"ט יום לאחר פרוץ המלחמה נכנס לעול המצוות.

שתה את כוס התרעלה, התמודד לבדו והצליח לברוח מהרכבת והגיע למחנה העקורים בצרפת שם לקח אותו תחת חסותו הגאון הרב סנייאג רבה של ליטא.

בשנת תש"ז הגיע ללמוד בצרפת בישיבת 'בית יוסף' נובהרדוק אצל הגאון רבי יוסף ליבמן זצ"ל ושם נהפך מתלמיד אשר ישב כל היום על מקומו ולמד בהתמדה עצומה, ורק חבריו התחלפו בעת לימודו.

בישיבה התחיל למסור שיעורים ושיחות מוסר, ונהפך להיות ראש ישיבה כשהתלמידים מספרים כי ידע בעל פה את ספר 'חובת הלבבות'.

בהגיעו לפרקו, בשנת תשי"ד נישא בזיוו"ר לבת המשפיע החבד"י הגאון החסיד רבי סעדיה ליברעוב זצ"ל מאנטוורפן ובכל יום הקפיד ללמוד תניא.

בשנת תשכ"א הגיע להשתקע באנטוורפן, שם היה ראש הישיבה של בעלזא, היה נכנס ללמוד מבוקר עד ערב בחשקת תורה נדירה.

ברבות השנים נדחק בפרנסת הבית והלך לזמן מה לעבוד בבורסה המקומית, כשהיה חוזר מהעבודה ישר משם נכנס לשטיבל של בעלזא ללמוד עד השעות הקטנות של הלילה.

בגיל 60 התחיל ללמוד בעיון גדול את סדר קדשים והיה ידוע שאצלו אפשר לשמוע ולהבין במסכתות אלו. היה נערץ אצל גדולי ישראל, תפילותיו היה לעד בפי כל, בשמחת תורה שהתכבד לומר 'אתה הראת' היה נשנק בבכי ממש.

רעייתו ל"ע נפטרה והוא נישא בשעה טובה בזיווג שני לרעייתו שתחי' אשר מסרה נפשה בשבילו מעל יובל שנים.

באנטוורפן קבע את מקום תפילתו בבית המדרש של חסידי בעלזא למעלה מיובל שנים והיה ידוע כאחד מהצדיקים של העיר, כשרבים היו נוהרים לבקש את ברכותיו שהיו מתקיימות. היה יושב במשך שעות והוגה בתורה והיה דמות לחיקוי ודוגמא בעיני כל התושבים.

למרות גילו המופלג היה מגיע במסירות נפש לבית המדרש, בפעם האחרונה שהגיע לביהמ"ד בעלזא להתפלל היה ביום הקדוש האחרון מאז נחלש ומצבו הלך והידרדר, והיום כאמור, השיב את נשמתו ליוצרה.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך: בניו הם הגאון רבי שלום גרינפלד, רב בית המדרש אלכסנדר באנטוורפן והמשפיע ממנצ'סטר הגאון רבי סעדיה גרינפלד, חתניו: הרב ישראל מנדל פישמן ממונסי, והרב אברהם אדאולאף מאנטוורפן. בנוסף, נכדים וצאצאים רבים הממשיכים את דרכו.

על מסע הלוויה נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

אנטוורפן שמואל אברהם צבי גרינפלד חסידות בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד