ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הכי טוב בבית

מחקר חדש: הגעה לעבודה מכפילה את הסיכון לקורונה

המרכז לבקרת מחלות בארה"ב מצא – את מה שבעצם מובן מאליו – אנשים שעובדים מהבית מפחיתים את הסיכון בהדבקה לעומת עובדים המגיעים למקום העבודה

מחקר חדש: הגעה לעבודה מכפילה את הסיכון לקורונה
עובדים בהייטק. אילוסטרציה צילום: unsplash

האם לצד הלמידה מרחוק נסתגל גם לעבודה מרחוק? מחקר שערך המרכז לבקרת מחלות האמריקני מצא כי עובדים שנשארו לעבוד מהבית ולא הגיעו למקום העבודה, היו בסיכון נמוך לחלות בקורונה וזאת לעומת העובדים שהגיעו למקום העבודה. ההמלצה של הארגון היא לעודד ככל האפשר עבודה מהבית, וכך להימנע מהדבקה בנוסף לתועלות נוספות שיש לעבודה מהבית.

מסקנות המחקר הוכיחו את מה שבעצם מובן מאליו, והוא שכאשר נשארים בבית אנו נמצאים בסכנה מופחתת להידבק או להדביק. במחקר השתתפו 314 איש שחולקו לשתי קבוצות כאשר 153 עובדים שהתגלו כחולי קורונה וקבוצת בקרה בת 161 איש שקיבלו תשובה שלילית. כ-35% מחולי הקורונה דיווחו על עבודה מהבית לפחות בחלק מהזמן, לעומת 53% מקבוצת הבקרה שדיווחה כי המשיכה לעבוד מהבית.

מהמחקר עולה כי אלו שהמשיכו להגיע למקום העבודה היו בסיכון גבוה פי 2 להיות מאובחנים כחולי קורונה בהשוואה לאלו שהמשיכו לעבוד מהבית.

מה שמפתיע, הוא שפרט לעבודה עצמה, כל משתתפי המחקר נהנו פחות או יותר מאותה שגרה. כל העובדים, כולל אלו שעבדו מהבית, יצאו לרחוב, ערכו קניות, ביקרו במכון כושר, במסעדה, וכן נסעו בתחבורה הציבורית. למרות זאת, כאמור, הסיכויים של אלו שיצאו לעבוד היו גבוהים פי 2 להידבק.

עם זאת, החוקרים עצמם מציינים כי המחקר אינו מייצג בהכרח את כלל אוכלוסיית ארה"ב. אך בהסתמך על ממצאי המחקר, הם קובעים כי עבודה מהבית כרוכה בסיכון נמוך יותר להידבק בקורונה, בהשוואה לעבודה מחוץ לבית. המסקנה שלהם היא שיש לעודד ככל האפשר עבודה מהבית, דבר שמלבד התועלת שיביא עמו מעצם הפחתת ההדבקה גם יתרום לשיפור איכות האוויר, ימנע עומסים בכבישים ועוד.

כעת נותר לנו רק למצוא את הבוסים שיסכימו לאפשר לנו לעבוד מהבית...

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד